- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Wifi: wel verbonden, geen internet
Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.
We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.
Kortom, onze wifi lijkt behekst.
De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.
Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders
De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.
Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.
Iemand toevallig met de ultieme tip?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
@eyegraphic Is je probleem inmiddels al opgelost? Je kan altijd de oplossing markeren die je het beste geholpen heeft.
Op die manier help je andere tribers ook.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Vat ik dit juist samen?
- De laptops werken wel goed, op dezelfde WIFi
- WiFi rechtstreeks op de modem/router van Orange of WiFi via het AP maakt geen verschil
- Bekabelde toestellen hebben net als de laptops geen probleem.
Hoe is het AP verbonden met de Orange modem/router?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Correct samengevat.
AP is een TP-Link EAP225 en hangt bekabeld aan Orange router en wordt gepowerd over Ethernet (via POE injector)
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Ik ga je eens een tip geven om uit te testen waarvan je misschien gaat denken: is die nu helemaal gek geworden ...
Het klinkt misschien raar, maar ik heb weet van een gelijkaardige situatie waar hetgeen volgt geholpen heeft:
- Leen van iemand die een werkende (waarmee WiFi connectie bedoeld wordt) Orange foon heeft de SIM kaart.
- Steek die SIM in uw eigen foon en maak verbinding. Meer dan 90% kans dat het met die kaart wel werkt.
- Geef dan de SIM kaart terug aan de eigenaar en steek uw eigen SIM terug in uw foonn. Nu zou het met uw eigen foon ook moeten werken.
Het heeft iets te maken met automatische operatorgebonden settings die wel of niet goed aangepast werden.
En als het toch niet geholpen heeft, er is ook niks beschadigd.