annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi: wel verbonden, geen internet

Topic gestart op: 12-04-19 17h47

Antwoorden: 46 antwoorden

eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Wifi: wel verbonden, geen internet

Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.

We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.

Kortom, onze wifi lijkt behekst.

De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.

Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange 
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders

De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.

Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.

Iemand toevallig met de ultieme tip?

Labels (3)
0 pluimen
46 ANTWOORDEN 46
patrick2
Wijze
Wijze

@eyegraphic  Is je probleem inmiddels al opgelost? Je kan altijd de oplossing markeren die je het beste geholpen heeft.
Op die manier help je andere tribers ook.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@eyegraphic 

Vat ik dit juist samen?

  • De laptops werken wel goed, op dezelfde WIFi
  • WiFi rechtstreeks op de modem/router van Orange of WiFi via het AP maakt geen verschil
  • Bekabelde toestellen hebben net als de laptops geen probleem.

Hoe is het AP verbonden met de Orange modem/router?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Correct samengevat.

AP is een TP-Link EAP225 en hangt bekabeld aan Orange router en wordt gepowerd over Ethernet (via POE injector)

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@eyegraphic 

Ik ga je eens een tip geven om uit te testen waarvan je misschien gaat denken: is die nu helemaal gek geworden ...

Het klinkt misschien raar, maar ik heb weet van een gelijkaardige situatie waar hetgeen volgt geholpen heeft:

  1. Leen van iemand die een werkende (waarmee WiFi connectie bedoeld wordt)  Orange foon heeft de SIM kaart.
  2. Steek die SIM in uw eigen foon en maak verbinding. Meer dan 90% kans dat het met die kaart wel werkt.
  3. Geef dan de SIM kaart terug aan de eigenaar en steek uw eigen SIM terug in uw foonn. Nu zou het met uw eigen foon ook moeten werken.

Het heeft iets te maken met automatische operatorgebonden settings die wel of niet goed aangepast werden.

En als het toch niet geholpen heeft, er is ook niks beschadigd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen