annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi: wel verbonden, geen internet

Topic gestart op: 12-04-19 17h47

Antwoorden: 46 antwoorden

eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Wifi: wel verbonden, geen internet

Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.

We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.

Kortom, onze wifi lijkt behekst.

De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.

Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange 
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders

De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.

Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.

Iemand toevallig met de ultieme tip?

Labels (3)
0 pluimen
46 ANTWOORDEN 46
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Alles zonder wachtwoord.
Hetzelfde resultaat...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@eyegraphic  schreef:

Alles zonder wachtwoord.
Hetzelfde resultaat...


En ben je nu verbonden via 2,4 GHz of 5 GHz?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Harrie
Aspirant verkenner

Wij hebben hetzelfde probleem; zowel met de AP, maar ook met de Android TV, welke rechtstreeks op het WiFi netwerk van het Orange modem verbindt. Het zijn dus allebei devices die continu verbonden (zouden moeten) zijn. Na een reboot werken ze weer gewoon. 

In het begin heeft het altijd goed gewerkt, nu vaak problemen met wel WiFi maar geen internet. Is er soms een update van de modem/router software gebeurd?

Erg vervelend als de smart tv geen internet meer heeft, en je YouTube of Netflix wilt kijken...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Harrie 

Uw probleem is misschien niet helemaal hetzelfde. Je hebt enkel de modem/router van Orange. @eyegraphic  heeft bovendien nog een AP waarop hetzelfde verschijnsel zich voordoet. Bij hem kan het dan al niet aan de firmware van de modem/router ligen, zoals jij je afvraagt of dat misschien bij u de oorzaak zou kunnen zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

@eyegraphicMogelijks zit in de TPlink 's een proxy setting of dns setting die niet in uw nieuwe orange opstelling thuishoort waardoor je zulk resultaat hebt. Doordat je soms (alhoewel met zeer lage ontvangst misschien wel) toch verbonden geraakt met uw Orange router dan heb je werkend internet. Zit je op 1 vd AP's dan bots je op die verkeerde instelling. Ik stel voor om de TP link's naar fabrieksinstelling te brengen en van schratch te beginnen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen