annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi: wel verbonden, geen internet

Topic gestart op: 12-04-19 17h47

Antwoorden: 46 antwoorden

eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Wifi: wel verbonden, geen internet

Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.

We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.

Kortom, onze wifi lijkt behekst.

De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.

Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange 
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders

De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.

Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.

Iemand toevallig met de ultieme tip?

Labels (3)
0 pluimen
46 ANTWOORDEN 46
Daveatwork
Ervaren verkenner

Ik heb zelf vroeger wat problemen gehad met verschillende AP's.

Het probleem is:

-Alle AP's hebben dezelfde SSID (je moet al met een Wifi analyzer nagaan op welke dat je verbonden bent).

-De wifiverbinding tracht zeer hardnekkig verbonden te blijven met zijn AP tot er geen wifiverbinding meer is. Het is niet zo dat je bvb ( in uw geval , denk ik) beneden zit, lang genoeg korter bij de Orange wif zit dat je daardoor automatisch op de orange wifi word verbonden. Je blijft (boven) geconnecteerd tot het wifi signaal volledig is weggevallen.

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

Mijn "wifi probleem" heb ik trouwens volledig opgelost door alle AP's buiten te gooien en een mesh wifi in huis te halen: Linksys Velop in mijn geval.

Duurdere oplossing maar alle problemen vd baan.

Deze antenne's werken wel samen en indien je korter bij een andere antenne komt dan ga je automatisch over op het sterkere antenne unit.

Mijn Orange wifi 2,4 en 5 en guest staat af.

1 wifi van mijn mesh wifi met guest account en in brugmodus met mijn lokaal Orange netwerk voor de vaste toestellen.

Nog een cent spijt gehad van mijn aankoop.😃

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Om nog eventjes verder te gaan.
Ook wanneer ik AP uit het netwerk haal, blijft het probleem.
Ik probeer het later deze week eens omgekeerd. De wifi van de Orange modem uitschakelen en enkel de AP gebruiken.

Voorlopig dus nog geen succes.
Volgens de helpdesk van Orange zou ik mijn modem eens moeten proberen verplaatsen.
De elektriciteitskast, gasleiding en waterontharder staan inderdaad wel erg dicht bij de modem. 

Maar daarvoor moet ik dan weer een langere coax trekken.

Wordt dus verder vervolgd...

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

Volgens de helpdesk van Orange zou ik mijn modem eens moeten proberen verplaatsen.
De elektriciteitskast, gasleiding en waterontharder staan inderdaad wel erg dicht bij de modem. 

 

Ik denk dat dit vrij zinloos is. Uw wifiverbinding die word blijkbaar niet afgebroken door al dan niet de elektriciteitskast enz .....

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Gisteren heb ik de modem dus een metertje of 2 verplaatst naar een 'storingsvrije' hoek in mijn berging.
Een nieuwe coaxkabel en wat gevloek later heb ik wonder boven wonder stabiele wifi.

Nu toch al ongeveer 24u.
Ook voor het eerst wifi op de ipad.

Ik had ook niet geloofd dat dit effectief iets zou uitmaken.
Maar bij deze: case closed.

Bedankt aan allen voor het meedenken.

Leden met de meeste pluimen