Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Cdt24801
Aspirant sjamaan

Re: Wifi: wel verbonden, geen internet

@eyegraphic 

Zou het niet vooral aan de nieuwe kabel kunnen liggen?

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Heb ik ook gedacht, maar dan ging ik volgens mij ook storing op het bekabeld netwerk hebben.

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@eyegraphic  schreef:

Heb ik ook gedacht, maar dan ging ik volgens mij ook storing op het bekabeld netwerk hebben.

Dat weet je snel als je uw modem met de nieuwe kabel even terug op de oude plaats zet ....

Ik zeg dit niet om u bezig te houden, maar wel om de exacte oplossing te weten. Uw ervaringen kunnen van groot nut zijn om anderen met gelijkaardige problemen verder te helpen.

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Na een dag de modem verplaatst te hebben bood het probleem zich vanzelf terug aan.
Nu is het zelfs zo dat sommige toestellen gewoon niet verbonden kunnen worden.

Anderen worden dan wel verbonden en kunnen bijvoorbeeld wel printen op de netwerkprinter, maar geraken niet verbonden met het internet.

Na een zoveelste telefoontje met de helpdesk waar ze nog maar eens kanalen en frequenties hebben aangepast heb ik het helemaal gehad.

Volgens deze technieker heb ik slecht signaal gemiddeld -80dB op 5Ghz en -60 op 2,4Ghz
Daarnaast heb ik te veel toestellen geconnecteerd via wifi om goed te zijn (soms tot 10).

Morgen installeer ik een mesh systeem en schakel ik de wifi van de modem volledig uit.
Aangezien ik naar alle kamers en ruimtes ethernetkabels heb lopen zou dit dus de oplossing moeten zijn.

Groeten,
Sander

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

Sander,

Opgelet, in een mesh opstelling (bij mij toch) kan je de mesh units al dan niet bekabeld ondeling met mekaar verbinden en 1 mesh unit die bekabel je naar de router. M.a.w. als je de verbinding tussen de mesh units wil bekabelen dan vertrek je vd router naar de eerste mesh, van de eerste mesh naar de 2de vervolgens naar de derde enz....

Meestall ligt de bekabeling in ster naar de router....

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Aha, daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden.
Heb voor de Netgear Orbi gekozen, vind niet direct terug of het in lus moet liggen of in ster mag.

Maar indien het in lus moet, kan ik wel bekabeld terug richting modem, en daar de kabels van de ene naar de andere sateliet met elkaar verbinden.

Slechter dan de wifi die we nu hebben kan niet. ;-)

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Het lijkt inderdaad zo te zijn, maar dit gaat over de grote Orbi, ik heb de Orbi mini gekocht. 
Maar op het eerste zicht lijkt dit ook het geval te zijn voor de mini serie.

0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

NU HEB IK HET ECHT HELEMAAL GEHAD!!
En ja, ik moet even roepen...

Investeer ik op aanraden van de Orange helpdesk in een beter wifisysteem, want ik zit echt te ver van mijn Orange modem om goed singaal te hebben. Ook al sta ik er naast...

Dan nog blijf ik exact hetzelfde probleem hebben.

Eens wel verbinden met wifi en internet.
Dan weer wifi maar geen internet (lokaal netwerk blijft wel bereikbaar zoals printer, nas,...)
Dan wat later wordt ik terug helemaal van de wifi gekegeld.

Wat begon met enkel problemen op de ipad en op de gsm van mijn vrienden, is uitgedraaid tot aankoop van Access point en zelfs een mesh systeem waarmee ik nog steeds niets ben.

Morgen bel ik voor de laatste keer naar Orange.
Is het binnen de week niet opgelost, dan bel ik gewoon terug naar Telenet.
Die 10 euro per maand dat het mij meer kost, is het mij op dit moment meer dan dubbel en dik waard!

Oef, dat moest er eens uit...

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@eyegraphic 

Voor een juist begrip: het orbi systeem zelf is toch bekabeld aan uw modem aangesloten en de WiFi van de Orange router zelf is toch uitgeschakeld?

Of is dat niet het geval?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen