annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi

Topic gestart op: 21-10-24 15h04

Antwoorden: 5 antwoorden

Hannes1
Aspirant verkenner

Wifi

OPGELOST

Hoi,

Ik ben student en zit op kot, hier is wifi van telenet voorzien. Ik zit op de tweede verdieping en krijg een zeer zwak signaal, eveneens is de connectie onstabiel en valt het internet regelmatig weg.

Thuis hebben we een orange abonnement en zijn er meerdere ‘Orange wifi booster cable’ voorzien (van die zwarte torentjes).

Kan ik met deze boosters van orange het wifi signaal van telenet versterken?

Zo ja, hoe???

Indien dit niet mogelijk is, zijn er andere alternatieven?

 

Alvast bedankt!

Hannes

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Hannes1
Aspirant verkenner

Ik heb contact opgenomen met de kotbaas en het wordt in orde gebracht.

Bedankt voor alle hulp en snelle reacties!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Hannes1
Aspirant verkenner

Ik heb contact opgenomen met de kotbaas en het wordt in orde gebracht.

Bedankt voor alle hulp en snelle reacties!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Pletse 

Ik denk dat het niet zo makkelijk zal gaan ... Het gaat over een kot ... Heeft de "student" daar de bevoegdheid om iets te veranderen aan de configuratie, elementen bij te bestellen bij de provider en van die dingen? Daar heb ik mijn twijfels over ..

Eerst alles eens goed navragen bij de kotbaas wat mag en niet mag en in hoeverre de kotbaas wil meegaan ... En dan eventueel samen naar de provider stappen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Pletse
Gewaardeerde genezer

Uiteraard @Cdt24801 ,

Als de aansluiting niet op @Hannes1 zijn naam staat dan zal hij moeten overleggen met de kotbaas/factuurverantwoordelijke wat al dan niet mogelijk is.

Mocht er geen akkoord zijn van de kotbaas, dan kun je een powerline setje aankopen met wifi. 1 adapter inpluggen bij de modem en verbinden met utp kabel. 2de adapter op de kamer inpluggen en hopen dat het internetsignaal beetje deftig is want soms kan dit tegenvallen in oudere woningen met oude elektriciteitskabels. Deze toestellen rechtstreeks in het stopcontact steken en niet in een verdeelstekker.


Opgelet: koop geen “repeater/booster”. Dit is 1 toestelletje die je in het stopcontact steekt die het bestaande wifi signaal oppikt en dan verder doorstuurt. Dit verlaagd de snelheid sowieso met 50% en is in mijn ogen vergif 🙈.

Een powerline set heeft 1 toestel (zender) die het signaal verzend via de elektrische bekabeling naar de 2de toestel (de ontvanger) die dan het signaal naar wifi omzet.

Als er reeds zo’n set in gebruik is door een ander persoon op kot dan kun je eventueel een extra adapter aankopen voor deze set. Gebruik geen 2 soorten powerlines in 1 woning want dat is vragen om problemen 😅.

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Hannes1 ,

Als het de zwarte torentjes zijn dan zullen ze niet werken op kot, tenzij je het toestel met een internetkabel kunt koppelen met de Telenet modem. (Weet ik zelfs niet 100% zeker of het dan werkt).

Telenet heeft zelf een gelijkaardig systeem, ze noemen "wifi pods" en je kan ze 3 maand gratis gebruiken en daarna 3,6 of €9 per maand betalen om ze te huren. Opgelet, ik vermoed dat je voor deze toestellen de recentste modem nodig hebt (wat bij Orange toch het geval is voor de zwarte boosters).
Mocht je ze aanvragen bij Telenet, vraag dan ook zeker of er een minimum termijn is om ze te huren. Bij Orange is dit een minimum van 12 maand.

Leden met de meeste pluimen