Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-10-20 11h16
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Klein vraagje.
Ik zie niet meteen in de klantenzone een manier om het volume van "onglimiteerd" internet te verhogen met een pack, zoals bij telenet of (gratis) bij proximus.
Zoniet ben ik genoodzaakt te verhuizen van provider voor de komende tijd gezien de noden zijn veranderd.
Alvast bedankt,
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@XtremeGamer_007 weet dat wel de uren voor die 750 GB veranderd zijn. Dus je hebt nu de volgende uren
Dal - 23.59 tot 17:00 uur
Piek - 17:00 tot 23:59 uur.
Orange hanteert exact dezelfde uren als bij Telenet , want ook die hebben geen data volume blokken meer. Enkel hebben ze die nog voor mensen die een basis internet lijn hebben tot 200 GB per maand.
Je 750 GB per maand is ook enkel als je die haalt in de piek uren daarna zal je op verlaagde snelheid surfen. Dat je nu 600 GB hebt behaald moet je bekijken in het algemeen. Dus kijk goed in je meter of dit in de piek uren gehaald is of dat dit een totaal is van de piek en dal uren te samen.
@patrick2 Ik ben een nieuwe klant van Orange met een Love Duo pakket sinds vorige week.
Toch stel ik nu vast dat bij mij de piekuren beginnen vanaf 12 uur en niet vanaf 17 uur. Bij bestelling van mijn lijn werd me bevestigd dat huidige corona maatregelen nog actief zien (ook nog steeds terug te vinden op de Website). https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/kan-ik-onbeperkt-...
Ze hadden me zelf doorgegeven dat de huidige FUP tijdelijk opgetrokken was van 750 Gig naar 900 Gig, en dit al sinds maart actief was. (
Voor mij is het zeer belangrijk dat ik niet op 'smal band' kan komen vanaf 12 uur 's middags, zeker niet op 10/1 Mbit. Wij hebben 2 studerende twintigers die volle dagen remote les volgen en wij werken zelf van thuis uit. Ikzelf werk in de IT sector, en moet dus zeker een stabiele / performante internet verbinding hebben tijdens de kantooruren. Bovenstaande risico is voor mij een reden om de volledige bestelling te annuleren en terug over te stappen naar Telenet.
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst, maar daar kunnen ze me niet verder helpen. De achterliggende diensten zullen me terug contacteren, binnen de 6 werkdagen...
Ik zou verwachten van Orange dat deze afspraken rond FUP duidelijk zijn, maar het is vervelend als de informatie op internet niet klopt met de praktijk.
Hopelijk kan iemand snel bovenstaande ophelderen.
@FrederikNaik heb sindskort edpnet in huis.
Eerlijk gezegd een verademing...
Meer controle in het algemeen.
Ik was bij proximus vertrokken omdat deze geen 100Mbps konden geven (verantwoordelijke letterlijk gezegd...)
Dit was bij edpnet de eerste week ook het geval (kreeg een 70Mbps profiel) 1 telefoontje en 3 dagen later het correcte profiel gekregen.
Helpdesk behandeld je niet als een kind en meer technisch onderlegd, rechstreeks inzicht op je tickets...
En geen FUP (of toch nog niet tegen gekomen (>1Tb verbruik)).
Ik was bij orange gebleven ware het niet dat de helpdesk je van kastje naar de muur stuurt om hun qouta aan calls te halen (niets tegen die mensen, doen ook maar hun job, het is vooral de werkwijze...) en de compleet achterhaalde data-limieten.
Kortom je moet zelf even uitmaken of het de moeite loon om hun hele procedure te volgen...
Met vriendelijke groeten,
@FrederikNa je volume is niet opgetrokken tot 900 GB want ze moeten zich houden aan het volume wat Telenet ook aanbied en dat is 750 GB FUP. De piek en dal uren zijn inderdaad wel aangepast dezelfde als die van Telenet. Zou even wachten op het telefoontje van de technische dienst zodat je wat meer zekerheid hebt. Kan je ons nog wel iets laten weten ?
@patrick2
Helaas ik heb momenteel 632.31 Gb verbruikt in piekuren.
De data wordt veelal ook in deze periode verstuurd en kan niet zomaar worden aangepast.
Ik wist niet dat telenet geen datapacks meer had, dat vergemakkelijkt de zoektocht naar de nieuwe provider.
Alvast bedankt,
@XtremeGamer_007 sorry maar ik het is nu eenmaal zo. Misschien wordt het ooit aangepast de FUP maar denk nu nog niet.
Het is wel jammer te moeten vernemen dat je voor die reden naar een provider gaat. Het is een reden en jij beslist zelf natuurlijk dat is je goed recht.
Moest je Proximus kiezen vergeet dan niet om daar blokken te kopen omdat hun FUP ook nog altijd actief staat. Hun moeten de FUP hanteren maar via een weg door blokken te kopen van xx GB per keer kan je dus blijven surfen. En zo tot 3 TB .
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |