Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-10-20 11h16
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Klein vraagje.
Ik zie niet meteen in de klantenzone een manier om het volume van "onglimiteerd" internet te verhogen met een pack, zoals bij telenet of (gratis) bij proximus.
Zoniet ben ik genoodzaakt te verhuizen van provider voor de komende tijd gezien de noden zijn veranderd.
Alvast bedankt,
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@XtremeGamer_007 weet dat wel de uren voor die 750 GB veranderd zijn. Dus je hebt nu de volgende uren
Dal - 23.59 tot 17:00 uur
Piek - 17:00 tot 23:59 uur.
Orange hanteert exact dezelfde uren als bij Telenet , want ook die hebben geen data volume blokken meer. Enkel hebben ze die nog voor mensen die een basis internet lijn hebben tot 200 GB per maand.
Je 750 GB per maand is ook enkel als je die haalt in de piek uren daarna zal je op verlaagde snelheid surfen. Dat je nu 600 GB hebt behaald moet je bekijken in het algemeen. Dus kijk goed in je meter of dit in de piek uren gehaald is of dat dit een totaal is van de piek en dal uren te samen.
@XtremeGamer_007 de volume meter houd daar wel rekening mee dat heeft de technische dienst wel zo gemaakt dat het zich aanpast.
Zo te zien verbruik je veel in de piekuren zelf dus meestal zal je in de avond uren na 17 uur of gamen of andere dingen doen die veel internet volume nodig hebben. Het is voor mij niet belangrijk te weten wat je doet want dat is niet mijn zaak niet maar als je bijvoorbeeld veel bestanden download kan je dit beste in de nacht doen of de ochtend als je opstaat. Ik werk ook op deze manier als ik iets wil binnen halen wat veel GB betreft.
Om je een beter inzicht te geven , ik verbruik maandelijks over de 1000 GB , afklokt vorige maand 1270 GB. Het daluren moment is 900 GB in totaal wat ik heb verbruikt. In de piekuren zat ik aan 362 GB.
Ik download regelmatig films en daarbij komt nog veel streaming van Netflix of Disney+ en daarom is het verbruik vele malen hoger.
@patrick2,
Maar dit valt toch binnen de daluren volgens de nieuwe uur-regeling ?
Waarom wordt dit dan bij de piek-uren geteld en niet daluren ? ik heb er nu niet echt op gelet in de voormiddag maar waarschijnlijk is dat wel gewoon bij daluren geteld zoals "vroeger"...
Als dit zo wordt "berekend" op de piek-uren heb ik als klant geen zicht meer op wat ik werkelijk verbruikt heb.
Alvast bedankt,
@XtremeGamer_007 dit zijn de uren :
Dal - 23.59 tot 17:00 uur
Piek - 17:00 tot 23:59 uur.
Dus wat je doet tussen 17 uur en 23:59 uur is allemaal piek uren. De meeste mensen zijn rond dat uur thuis en hebben dan een vrije avond. Ik niet ik werk vanaf 16 uur tot 00 uur dus voor mij is dat makkelijk. Maar de telling verloopt wel correct , er kan wel eens een afwijking zijn maar dan zou er al een storing ergens moeten zijn waardoor je telling niet correct is.
Dus als jij iets doet om 8 uur in de ochtend aan download laat ik zeggen 100 GB dan komt jou daluren op 100 GB te staan. Dit kan je in die uren onbeperkt blijven doen. Als je dat zelfde doet om 18 uur in de avond dan komt dat bij je piekuren erop te staan. Dit kan je dan doen tot 750 GB en daarna sta je op smallband.
@patrick2Ik snap het concept, gezien dit voorheen van 12 tot 24u was als piek-uren...
Maar ik zie dus na 12u dat deze alsnog bij piekuren wordt geteld:
Oude-data:
Recent:
Piek-uren gaan dus weldegelijk omhoog... en het is nog geen 17u zoals je zelf aangeeft.
Bijgevolg ik weet dus niet wat ik werkelijk heb verbruikt tussen 17u-23:59u...
Maar ik vermoed dat de kraan evengoed dicht gaat ongeacht of dit rechtmatig is...
@XtremeGamer_007 dan zou ik eens bellen naar de klantendienst en vragen voor een dossier te openen. Kan goed zijn dat jou meter achter loopt dan of dat er technisch iets mis gaat.
Ja de kraan gaat dicht he als je over die 750 GB gaat.