Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-05-24 15h49
Antwoorden: 12 antwoorden
Hallo,
Verleden zaterdag, een week geleden inderdaad, is er iets gebeurt (niemand weet wat) waardoor mijn eigen .be website (bij easyhost gehoost) is niet meer beschikbaar, maar ook al mijn gekoppelde toestellen (rolluik, verlichting, verwarming, zwembad,noem maar op, een 25 tal momenteel) ook geen connectie meer kunnen maken met mijn database server die bij dezelfde hosting zit.
Alle mogelijke manieren geprobeert. Met wifi, bedraad, de unifi's wifi repeaters weg gehaald,..... niets aan te doen.
Daarna geprobleerd met 4g via gsm en daar werkt alles perfect, hoe het ook perfect werkt bij klanten die mn database en webadres ook gebruiken voor hun toestellen.
Resultaat is heel duidelijk: ik zit met een serieuze probleem op mijn thuis modem.
Gisteren een heel sympathieke kerel op bezoek geweest en nieuwe (volgens mijn niet echt nieuw als ik de hystoriek van de modem ga nakijken) modem geplaatst.
Geweldig, alles is terug levend! van 17u tot 20u30.
Vanaf 20u30 net zelfde **bleep** als ervoor.
Al gebeld naar de helpdesk maar niemand kan me helpen natuurlijk.
Deze thuis situatie draait al 2 jaar zonder problemen.
Hoe kan deze gebeuren? Iemand al dezelfde situatie gehad?
Wat kan ik doen om deze probleem op te lossen?
heeft niets geholpen.
Net nieuwe modem ontvangen en na geen 2u terug van zelfde.
Ik ben ten einde raad.
Staat er iets tussen de modem (switch, iets anders) of werk je via wifi ?
Kan daar ergens aan liggen
Kun je met je pc direct (met kabel) in de orange modem/router na 2 uur nog verbinden ?
alle mogelijke scenario's geprobeerd.
rechtsreeks wifi, via mn unifi omgeving, bedraad,....
na 2u kan ik perfect in de modem geraken idd.
En wat ik wel gevonden heb is een 170tal errors vanuit mijn gekopppelde toestellen .
Best case scenario: nieuw modem, nieuw macadres.
die macadress is niet direct gezien als een plaag/attack maar na zoveel aanvraag naar server wel dus na 2u wordt de macadress geblokkeerd.
Lijkt me de enigste mogelijke verklaring.
Nu wachten dat iemand wakker is bij orange om deze uit te pluizen. Blijkbaar niet voor elke medewerker aan de telefoon om zoeits te doen......
>Best case scenario: nieuw modem, nieuw macadres.
Na twee uur heb je dan terug hetzelfde probleem. Je hebt al eens een nieuwe gehad
Ziet er mij eerder uit dat de easyhost je WAN ip (tijdelijk) blokkeert
Zou daar eens zien. Misschien doe je te veel in een bepaalde tijdspanne
Anyway, ziet er mij geen Orange probleem uit
Success
lles is nu opgelost.
Bedankt voor de snelle reactie en hulp