Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-03-21 08h41
Antwoorden: 26 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Flybox herstart, reset, ...
Via kabel en wifi kan ik wel devices met flybox connecteren. Maar geen internetconnectie, ook al geeft de flybox 192.168.1.1 4G connected aan.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Gefixed. Er was een algemeen probleem, en heb ook een update op de flybox binnengekregen.
Waarschijnlijk ergens op een verkeerde knop gedrukt , maar dat is geen probleem dat kan gebeuren.
Nee buiten zetten is overdreven hé maar iets verplaatsen kan geen probleem vormen om het te proberen.
Ik heb de powerkabel meer dan een minuut uitgetrokken.
Het reset knopje heb ik ook 25 seconden ingedrukt.
Afgelopen 5 maanden heeft deze setup perfect gewerkt, heel af en toe een kleine hickup in de vroege namiddag, maar onmiddellijk voorbij.
Maar ik zie eerlijk gezegd niet in hoe dat op deze manier opgelost zal geraken.
Je moet dat een beetje vergelijken als met een gsm die slecht ontvangst heeft binnen huis. Als je eerst bij de venster moest gaan staan om te bellen en dat werkt niet ( meer ) en je verplaatst je naar je deur of de andere kant van de kamer dan kan dat in eens weer perfect werken om te bellen.
Je Flybox heeft daarin ongeveer dezelfde werking omdat het over een 4G signaal werkt. Kan natuurlijk ook zijn dat er een tijdelijk probleem is met de ontvangst van de mast maar daarom eens die verplaatsing.
Het proberen is het zeker waard om het te kunnen testen.
Patrick,
Ik weet perfect dat nieuwe gebouwen soms bijzonder goed geïsoleerd zijn. En daardoor soms slechte ontvangst veroorzaken van gsm en aanverwanten. Ik woon in een appartement waar tot nu toe geen problemen met 4G ontvangst geweest zijn.
Dit heeft 5 maanden zo opgesteld gestaan, en er is geen muur of bijkomende isolatie aangebracht. Mijn gsm (proximus) heeft in elke kamer perfecte ontvangst op 4G.
Ik heb ook Tadaam gehad (ook 4g, maar dan Telenet). Dat op identiek dezelfde plaats stond als nu de flybox. Tadaam wilde geen facturen afleveren, daarom ben ik gewijzigd van provider voor deze connectie.
ik werk meer dan 20 jaar in de ICT zonder daarmee te willen zeggen dat ik een netwerkspecialist ben. Maar ik heb al verschillende routers, verschillende isp's gehad. Ik beschik sinds 1995 over een breedbandverbinding.
Oke maar ik heb jaren bij Telenet en Proximus gewerkt. Maar dat doet niet ter zake lijkt mij op dit moment. We proberen je probleem op te lossen en we geven je een advies om dingen te proberen.
Maar het is dus aan jou persoonlijk of je het wil proberen of niet. Wij kunnen geen dingen zien geen metingen en dergelijke doen. Je kan ook het advies van @Cdt24801 nog eens opvolgen om de klantendienst te contacteren of het webcare team en vragen of er problemen zijn in de omgeving.
Dat het zo 5 maanden heeft gewerkt wil niks zeggen dingen kunnen veranderen of er kan een probleem zijn in de omgeving. Maar dat weten wij niet.