Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-11-24 11h48
Antwoorden: 2 antwoorden
Beste leden, na de laatste prijsstijgingen van Telenet begin van de zomer ben ik overgegaan naar vast internet van Orange. Dat heeft een maand of drie goed gewerkt, maar ik begin stilaan problemen te krijgen.
Elke maand ligt het internet er wel een kwartiertje of zo uit op de meest onmogelijke momenten natuurlijk. Ga ik in de logs van de Orange modem kijken staat er op het moment van uitval telkens een fout die begint met "SYNC Timing Synchronisation failure".
Vanmorgen was het weer van dat en op dat moment staat er nog naast "Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing". Dan een hele nummer.
In oktober was het ook van dat. Dan ook die SYNC Timing Synchronisation failure gevolgd door Loss of Sync met een hele nummer erachter.
Telkens komt het na een kwartiertje terug vanzelf goed.
Weet iemand wat hier misloopt?
Ik ben binnenkort enkele dagen in verlof, me daar dan eens mee bezighouden. Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Wat er exact mis gaat geen idee maar het kunnen problemen zijn op de NIU of problemen met de modem of een probleem op de TAP of met de coax kabel zelf.
Zou toch eens de klantendienst bellen en vragen een lijn meting te doen en na te laten zien waar het verkeerd gaat.
De foutmeldingen zelf ken ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
10 | |
3 | |
3 | |
3 | |
2 |