En surfant sur notre site, vous acceptez l’utilisation de cookies. Les cookies sont des informations stockées dans votre navigateur qui nous permettent de vous offrir une meilleure expérience en ligne lors de votre visite.
Discussion créée le: 06-10-19 10h27
Réponses: 15 réponses
Résolu ! Accéder à la solution.
Hallo, zoals de titel zegt.. Op mijn laptop werkt het wifi perfect, door heel het huis. Op mijn smartphone (iphone 😎 en die van mijn lief (iphone 10) werkt die echter heel slecht (Geen signaal of heel slecht signaal) of je je nu naast de router bevind of elders. Hierdoor moet ik altijd mijn 4G gebruiken wanneer ik thuis ben waardoor die razendsnel op is.
Waarom heb ik hier enkel last van op mijn smartphone? Is er hier een oplossing voor?
met vriendelijke groet
Résolu ! Accéder à la solution.
Om mijn gewaardeerde collega @patrick2 ditmaal bij te treden, en ook aan te vullen:
Ik kan daar een praktijkvoorbeeld van geven: ik ga in mijn salon staan, op slechts enkele meters van mijn router en doe op beide banden eenzelfde speedtest met mijn foon. Ik heb een down van 200 en een up van 20 als theoretisch maximum.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik mijn 5 GHz op de router op 80 MHz heb ingesteld, ik heb dus meer bandbreedte. In de 2,4 GHz kan je dat ook, maar dat is asociaal omdat je dan in het vaarwater van je buren kan komen. In de 5 GHz band is ruimte genoeg en vermits de reikwijdte kleiner is, ook minder kans op burenstoring.
@Arthur1 u kan eens kijken door in te loggen in uw modem . Daar kan u dan de kanalen eens aanpassen om dan te zien of de iphones beter bereik gaan hebben. LET WEL ... als u het kanaal aangepast heeft druk onderin dan op aanpassen of bewaren . De kanalen 3-6-11 zijn de meeste gebruikte dus ook bij geburen rondom u. Probeer deze dan een beetje te vermijden.
Wat betreft de keuze van kanaal (het gaat hier dus wel over de 2,4 GHz band) moet ik mijn gewaardeerde collega @patrick2 een beetje tegenspreken: de kanalen 1 - 6 - 11 zijn de meest gebruikte en het is aangeraden om ook een van die drie te gebruiken om het minste last van de buren te hebben. Als je een klein beetje technisch bent wil ik u dat gerust eens in een PM uitleggen waarom dat zo is.
Maar eigenlijk heb je nooit gezegd in welke band jullie werken. Is het de 2,4 GHz of de 5 GHz?
P.S Moesten er meer mensen geInteresseerd zijn in die uitleg over de kanalen wil ik dat gerust ook hier eens posten hoor, het is geen staatsgeheim.
Hallo, voor zover dat ik weet heb ik zowel de mogelijkheid voor 2,4 GHz als voor 5 GHz, wij werken op die eerste, wat is het verschil hiertussen juist? En ik ben zeker benieuwd over die uitleg omtrent het gebruik van de kanalen! Ik probeer jullie vandaag nog te laten weten of het gelukt is.
mvg
Om mijn gewaardeerde collega @patrick2 ditmaal bij te treden, en ook aan te vullen:
Ik kan daar een praktijkvoorbeeld van geven: ik ga in mijn salon staan, op slechts enkele meters van mijn router en doe op beide banden eenzelfde speedtest met mijn foon. Ik heb een down van 200 en een up van 20 als theoretisch maximum.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik mijn 5 GHz op de router op 80 MHz heb ingesteld, ik heb dus meer bandbreedte. In de 2,4 GHz kan je dat ook, maar dat is asociaal omdat je dan in het vaarwater van je buren kan komen. In de 5 GHz band is ruimte genoeg en vermits de reikwijdte kleiner is, ook minder kans op burenstoring.
Utilisateur | Compte |
---|---|
4 | |
2 | |
2 | |
2 | |
1 |