annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bijbetalen zonder te veel te verbruiken?

Topic gestart op: 07-09-21 11h52

Antwoorden: 3 antwoorden

racefreak
Aspirant verkenner

Bijbetalen zonder te veel te verbruiken?

Hallo, al voor de tweede keer rekent orange mij extra mobiel internet verbruik aan zonder dat ik alles van mijn bundel heb opgebruikt. ik heb ze hierover al gebeld maar dan zeiden ze dat dat waarschijnlijk multimedia aankopen waren, maar dat staat geblokkeerd en doe ik zowiezo nooit. De exacte reden van de extra kosten konden ze mij niet vertellen en zijn op de gedetailleerde factuur ook niet terug te vinden. Ik heb screenshots toegevoegd waarop te zien is dat ik eerst nog 46mb over heb en al extra gefrankeerd word, een dag later is dit gezakt naar 26mb en zijn de extra kosten zichtbaar. 

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is? Aangezien ik geen e-mail adres vond om deze screenshots naartoe te sturen, dacht ik ze hier op het forum maar eens te posten.

Ook het stukje van de factuur toegevoegd, daar zie je duidelijk dat ik maar 14,98 gb heb verbruikt. Normaal moet daar dan toch 15,1 of 15,2 gb staan als ik effectief teveel zou hebben verbruikt? 

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Daisy76
Aspirant verkenner

Blijkbaar heb ik dit probleem ook. Er staat nog 714mb open, maar toch staat er al 57,15€ buiten bundel gerekend. Heb contact opgenomen met orange en zei vertellen me dat er iets mis is met de datateller. Ik moet dus voorlopig mijn 4g afzetten om geen extra kosten meer te maken. Zijn er nog mensen hier die dit voorhadden?

0 pluimen
racefreak
Aspirant verkenner

Ik zie alleen een teller data travel control in de app en die staat op €0. Normaal werd altijd mijn mobiel internet geblokkeerd als ik erover ging en moest ik data bij kopen. Maar nu lappen ze me dus gewoon extra kosten aan sinds 2 maand.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@racefreak  

Jij mag € 300 buiten je abonnement gaan ? Ik heb dat ingesteld op € 0 dan wordt er niks gebruikt. 

Maar als jij meer gebruikt ,dus buiten je bundel gaat ,komt dat niet op je gewone teller te staan. Buitenbundel met data of belminuten komt in een aparte teller dan weet je hoeveel je buiten je bundel gegaan bent. Buiten bundel wil ook zeggen het zit niet in je vaste teller dus daarom komt dat er ook niet bij te staan. 

Waarom je die 46 MB niet eerst gebruikt voordat de nieuwe teller begint kan ik ook zo direct niet zeggen. Mijn vermoeden is nog altijd dat het te weinig data is en dat je meer dan die 46 MB verbruikt hebt. Maar ik ben hier ook niet zeker van en weet ook niet exact hoe die tellers tellen binnen Orange. 

Wat je wel kan doen is de screenshots door geven via Messenger op Facebook , al dien je daar wel een account te hebben. Dan kunnen ze je misschien een beter uitleg geven. 

@Totem of @TomB iemand van jullie een uitleg hierover ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen