annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Externe attenes

Topic gestart op: 22-06-21 18h03

Antwoorden: 6 antwoorden

jomme1000
Ervaren verkenner

Externe attenes

Op de Huawei B525 zitten er langs achteren twee aansluitingen voor externe antennes.

Zijn dit wifi antennes voor het wlan-netwerk? Of zijn dit 4G-antennes voor connectie met de zendmast?

Ik heb namelijk een terugkomend probleem van een slechte 4G-verbinding. Pings van 100 tot zelfs 3000ms(zeer regelmatig). 
Ik heb nu eigenhandig twee antennes gemonteerd en de ping-tijden van de wlan zijn zéér goed, maar met externe host met 4G blijft lamlendig slecht. 
Ik vermoed dus dat het om wifi-antennes gaan, maar had graag bevestiging en eventueel een oplossing voor de slechte 4G-connectie.

- het verplaatsen van de router helpt niet
- "did you turn off and on again?" wat de Orange-helpdesk zegt, tijdens mijn talloze telefoontjes; evenmin.

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
jomme1000
Ervaren verkenner

kastje naar de muur bedoel. Ken ik genoeg.

0 pluimen
jomme1000
Ervaren verkenner

De fransman spreekt dat de twee antennes dienen voor LTE(4G) - de antennes voor wifi zitten binnenin. Dat kan ik bevestigen, ik heb die bak ondertussen al opengedaan. Maar er zitten ook 4G antennes intern. 

Langs de andere kant heb ik ook afbeeldingen uit manuals zien passeren waar op een tekening staat met aan één kant 4G connectie en andere kant wifi-connectie. Maar niet specifiek doelend op de antenne-aansluitingen. In de manuals die ik vind, vindt je evenmin een duidelijk uitleg daaromtrent terug.
Triestig dat dit zo zwak aangeduid staat in de Huawei-manuals. 

Leden met de meeste pluimen