Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-06-20 21h26
Antwoorden: 11 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Kan een extra surf card ook gebruikt worden in een smartphone?
Stel enkel vraag voor volgende situatie: heb moeder met GO Plus abonnement van 20 euro, heeft daarin 5 GB mobiele data. Ze belt met GSM met toetsen omwille van haar leeftijd (87 jaar), heeft recent smartphone gekocht maar is te ingewikkeld en zou deze willen gebruiken als tablet mits toezicht van kinderen. Op deze manier kan ze haar data gebruiken tegen kleine meerprijs. Dit toestel beschikt ook over WiFi, maar is niet vergelijkbaar met huidige smartphone.
Alternatief = Tempo Giga herlaadkaart? Of flybox + surfkaart
Dank voor hulp/suggestie
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Joach de extra surf card kan je ook in een smartphone gebruiken geen probleem. Enkel heb je wel € 3 per maand extra kosten. Dus dat zou je wel moeten overwegen of je die kosten er voor over hebt per maand.
@Joach als je daar een surf card extra in doet kan je gebruik maken van die apps en dus bellen.
Wil daar wel aan toevoegen dat VoLte geen invloed heeft op je surf card extra. Dat is speciaal gemaakt voor het bereik voor het telefoon verkeer dus van VoLte ga je niet veel merken dat is gewoon 4G.
Sorry dat ik dit even opnieuw aanhaal, maar als ik zo lees ben ik niet zeker dat je juist begrepen hebt wat Patrick bedoelde: met de surf extra card kun je geen gebruik maken van VoLTE omdat deze techniek werkt voor gewone gesprekken via het telefoonsignaal en dat is er dus niet met een surf extra card. Enkel data.
Dat is namelijk het fundamentele verschil tussen VoLTE (en VoWIFi) en apps zoals skype messenger, whatsapp, ....: VoLTE (en VoWiFi) verbruiken belminuten (en dat enkel voor de beller), de apps verbruiken data (en dat zowel voor de beller als de opgebelde). De surf extra card heeft geen beltegoed ...
Met de surf extra card in een smartfoon ga je dus wel kunnen bellen met de apps, doch niet via VoLTE.
@Cdt24801 dank je, je informatie geeft al heel wat duidelijkheid.
@patrick2 doe ik ook meteen, al doende leert men
Gebruiker | Aantal |
---|---|
7 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |