annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extra surf kaart

Topic gestart op: 28-06-20 21h26

Antwoorden: 11 antwoorden

Joach
Veteraan verkenner

Extra surf kaart

OPGELOST

Kan een extra surf card ook gebruikt worden in een smartphone?

Stel enkel vraag voor volgende situatie: heb moeder met GO Plus abonnement van 20 euro, heeft daarin 5 GB mobiele data. Ze belt met GSM met toetsen omwille van haar leeftijd (87 jaar), heeft recent smartphone gekocht maar is te ingewikkeld en zou deze willen gebruiken als tablet mits toezicht van kinderen. Op deze manier kan ze haar data gebruiken tegen kleine meerprijs. Dit toestel beschikt ook over WiFi, maar is niet vergelijkbaar met huidige smartphone. 

Alternatief = Tempo Giga herlaadkaart? Of flybox + surfkaart 

Dank voor hulp/suggestie

Labels (1)
0 pluimen
4 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@Joach  de extra surf card kan je ook in een smartphone gebruiken geen probleem. Enkel heb je wel € 3 per maand extra kosten. Dus dat zou je wel moeten overwegen of je die kosten er voor over hebt per maand.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

@Joach  als je daar een surf card extra in doet kan je gebruik maken van die apps en dus bellen. 

Wil daar wel aan toevoegen dat VoLte geen invloed heeft op je surf card extra. Dat is speciaal gemaakt voor het bereik voor het telefoon verkeer dus van VoLte ga je niet veel merken dat is gewoon 4G. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Joach 

Sorry dat ik dit even opnieuw aanhaal, maar als ik zo lees ben ik niet zeker dat je juist begrepen hebt wat Patrick bedoelde: met de surf extra card kun je geen gebruik maken van VoLTE omdat deze techniek werkt voor gewone gesprekken via het telefoonsignaal en dat is er dus niet met een surf extra card. Enkel data.

Dat is namelijk het fundamentele verschil tussen VoLTE (en VoWIFi) en apps zoals skype messenger, whatsapp, ....: VoLTE  (en VoWiFi) verbruiken belminuten (en dat enkel voor de beller), de apps verbruiken data (en dat zowel voor de beller als de opgebelde). De surf extra card heeft geen beltegoed ...

Met de surf extra card in een smartfoon ga je dus wel kunnen bellen met de apps, doch niet via VoLTE.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Joach
Veteraan verkenner

  @Cdt24801 dank je, je informatie geeft al heel wat duidelijkheid. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
TomB
Orange-werknemer

Beste  @Joach @patrick2 

De surf extra kaart lijkt mij ook de beste oplossing. De Flybox kaart werkt niet in een smartphone. Een tempo Giga kaart zou iedere maand 15 EUR kosten aangezien de data 31 dagen geldig is en dan zou mevrouw ook altijd moeten herladen. Wat vaak ook vervelend is. 

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Joach
Veteraan verkenner

@TomB mijn eerste idee was ook de Tempo Giga kaart. Maandelijks herladen is dan ook een groot nadeel. Enige vraag of opmerking bij gebruik van extra surf card in een smartphone: kan men hier mee bellen, bellen in de zin van een gewoon telefoongesprek? Apps zoals Google Duo of Skype (= videobellen) lijken me geen probleem en zou ook aangenaam zijn voor senioren al dan niet met hulp. Denk dat smartphone het bellen via 4G (VOLTE) moet ondersteunen, ik moet nazien of toestel dit ondersteunt.

Bedankt voor de info. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Joach  als je daar een surf card extra in doet kan je gebruik maken van die apps en dus bellen. 

Wil daar wel aan toevoegen dat VoLte geen invloed heeft op je surf card extra. Dat is speciaal gemaakt voor het bereik voor het telefoon verkeer dus van VoLte ga je niet veel merken dat is gewoon 4G. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Joach
Veteraan verkenner

@patrick2 bedankt voor info en hulp. Heb geprobeerd om naar eenvoudige oplossingen te zoeken, advies van anderen kan altijd nuttig zijn. 

Leden met de meeste pluimen