annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox VS Tadaam

Topic gestart op: 30-01-20 10h38

Antwoorden: 8 antwoorden

XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

Flybox VS Tadaam

Hallo Allen,

Ik wil in een stedelijke ruimte waar geen koper noch coax ligt toch internet.

Zodoende heb ik even gekeken naar Flybox maar ook Tadaam viel me in het oog.

Nu als ik deze tegenover elkaar leg krijg ik dit alsvolgt:
Tadaam:
"Ongelimiteerde data" (300Gb)
Werkt overal in België
Surf tegen 30 Mbps U/D
Kijk 1 stream tegelijkertijd (TV-App)
€40/maand

Flybox:
150Gb data, eventueel bijkopen pakketten (+eventueel 35Gb boost optie)
Standaard 25 Mbps U/D - kan via boost optie worden verhoogd tot wel 225Mbps (theoretisch)
€20/maand

Ik heb even de dal-uren buiten beschouwing gelaten.
Als het kon zou ik 2x een Flybox abonnement afnemen, maar dat zal niet mogelijk zijn...

Tadaam heeft dan wel weer TV niet dat het noodzakelijk is maar wel een mooi pluspunt.

Ik denk vooral de boost-optie en dekking hier soms doorslag kan geven, echter kom ik met de 150Gb niet door de maand heen.

Nu staat er wel bij de extra pakketten 'naar klantenzone' geen idee of hier een ander datavolume kan worden gekozen.

Graag jullie feedback

XtremeGamer007

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Surfer
Ervaren genezer

@XtremeGamer_007   Dan ben je met Tadaam beter af. Waarom?

- Je kan ongestoord ook overdag en zonder zorgen op het internet. Bij de Flybox ben je snel door de 50 GB van je bonus (overdag).

- Ongelimiteerd bestaat niet, wel 300 GB en als die op zijn, dan surf je aan een lagere snelheid. Bij Flybox als de 150 ('s avonds en overdag) op zijn, moet je GB vijkopen en dat is duur! Misschien ben je het al eerder kwijt.

- Tadaam kan je overal meenemen, zelf in de auto. Op elke adres waar er een goeie 4G is, Tadaam inpluggen en opstarten.

- Flybox is goedkoper voor iemand die 's avonds op internet zit (en Netflixen) en Tadaam is duurder, maar heb je ook wat meer mogelijkheden, zoals TV. 

- Tadaam wordt door gamers ook gebruikt en goeie resultaten.

Flybox en Tadaam zijn allebei goeie produkten en hebben een goeie 4G.

Flyvox kan je huren en ben je 12 maanden zoet en Tadaam kan je per maand huren of voor3 maanden (met de Mi box - dat allezins in 2019) .

Wat heb je nodig en wat wil ik ermee doen?  

 

Bien a vous.

 

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

De afwegingen die je moet maken zijn:

-Wat is de signaalkwaliteit op mijn huidige locatie van het netwerken Orange/Telenet, deze map kan je hier mee helpen. De netwerkkwaliteiten liggen erg dicht bij elkaar maar kunnen wel hard schommelen per locatie. Je kan hier al een indicatie krijgen door met smartphone's op de locatie te gaan testen. https://www.test-aankoop.be/hightech/gsms-en-smartphones/module/kaart-van-mobiel-netwerkbereik#

-Hoeveel volume verbuik je of ga je verbruiken? Rechtvaardigt dit de verdubbeling van de prijs?

patrick2
Wijze
Wijze

@XtremeGamer_007  als ik moest kiezen koos ik voor de Orange flybox. Tadaam is een leuk idee maar dat ongelimiteerd is ook niet waar want dat is tot 300 GB per maand te gebruiken. Daarna aan verlaagde snelheid , bij de flybox is de helft minder , dus 150 GB per maand en erna aan verminderde snelheid. Kan kan in je klantenzone data bij kopen zodat je ook aan volledige snelheid kan surfen. De kost is 10 euro per 10 GB. Bij de Tadaam kan je geen GB bij kopen om ook weer op volledige snelheid te zitten. De tv die er bij zit zijn 30 zenders , je neemt de Flybox en je neemt VTM GO en je kan dezelfde 30 zenders ( ongeveer ) ook streamen. 

Ik denk dat enkel dat je bij Orange meer dekking gaat hebben van het netwerk dan bij Telenet , daar is de Tadaam mee in samenwerking. Aan je zelf de keus natuurlijk ik zet gewoon hier neer wat kennis die ik heb en hopelijk geraak je er aan uit.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


izzet3838
Veteraan verkenner

Geen idee hoe het zit met de basic, maar een kennis heeft op black friday voor 99€ tadaam aangeschaft(het abo met 50mbps) en die gebruikt +500gb aan data, volgens hem komt er enkel een snelheidsbeperking als er een hoog verbruik zou zijn in de omgeving en andere mensen hinder zouden ondervinden, daarnaast haalt hij soms ook snelheden van 60-65mbps op speedtest, je krijgt ook een tv app als dat belangrijk is, volgens mij zul je de keuze moeten maken op basis van het bereik in de omgeving, kans is reëel dat 1 van de 2 slecht bereik heeft, daarnaast moet je ook zien of je toekomt met het volume van de flybox.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen