annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox combineren met Mesh systeem of Acces point?

Topic gestart op: 21-01-19 11h33

Antwoorden: 8 antwoorden

KarelBlanckaert
Gewaardeerd verkenner

Flybox combineren met Mesh systeem of Acces point?

OPGELOST

We verhuizen binnenkort naar een nieuwbouwwoning. We zouden graag enkel een Internet aansluiting nemen en geen digitale televisie. We zouden zowel boven als beneden digitale televisie via een google chromecast bekijken. Daarvoor moeten we een goed internetsignaal hebben in het hele huis. Ik las iets over de flybox. Ik heb geen zin om die flybox door mijn huis te moeten verhuizen afhankelijk van waar ik wifi wil. Kan je de flybox combineren met een Mesh systeem of een Acces point? Zodat de flybox op een vaste plek kan blijven staan?

Labels (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@KarelBlanckaert heb net eens gekeken op de flybox en er zitten UTP aansluitingen op wat het dus mogelijk maakt om daar een bekabeld apparaat achter te zetten , er zit zelfs een telefoon aansluiting op. Dus als u de flybox op een vaste plaats zet in huis , liefst bij een venster voor het beste ontvangst , dan kan u daar perfect een eigen router of mesch wifi achter hangen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @KarelBlanckaert  het is perfect mogelijk om een access point op de mobiele router aan te sluiten.

Hou er wel rekening mee dat je met Internet@Home geen publiek IP adres krijgt, dit geeft problemen met een aantal toepassingen (dubbele NAT).

Je gaat TV kijken met 2 Chromecasts, bekijk ook eens of je wel gaat toekomen met het inbegrepen surfvolume en de beperkingen.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @KarelBlanckaert  het is perfect mogelijk om een access point op de mobiele router aan te sluiten.

Hou er wel rekening mee dat je met Internet@Home geen publiek IP adres krijgt, dit geeft problemen met een aantal toepassingen (dubbele NAT).

Je gaat TV kijken met 2 Chromecasts, bekijk ook eens of je wel gaat toekomen met het inbegrepen surfvolume en de beperkingen.

 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

Hallo @KarelBlanckaert  het is perfect mogelijk om een access point op de mobiele router aan te sluiten.

Hou er wel rekening mee dat je met Internet@Home geen publiek IP adres krijgt, dit geeft problemen met een aantal toepassingen (dubbele NAT).

Je gaat TV kijken met 2 Chromecasts, bekijk ook eens of je wel gaat toekomen met het inbegrepen surfvolume en de beperkingen.

 


@Jerre, een AP is geen router ... dus niks dubbele NAT ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  NAT Orange + NAT Flybox = Dubbele NAT ik heb het niet over een transparante AP.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

@Cdt24801  NAT Orange + NAT Flybox = Dubbele NAT ik heb het niet over een transparante AP.


Ah, zo bedoelt ge ... dat was voor mij niet duidelijk af te leiden uit uw zin ...

Ik denk niet dat dit voor TV kijken een probleem gaat zijn, en dat is toch de hoofdbedoeling in dit geval.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen