Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-03-25 17h29
Antwoorden: 12 antwoorden
Beste
Als ik aan het bellen met iemand dan werkt mijn 5G/mobiel internet niet meer, de wifi werkt wel nog.
Als ik daarna ophang werkt mijn 5G/mobiel internet terug.
Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen? Al gebeld naar de 5000 en alles werkt normaal volgens hun, ze weten zelf niet hoe dat zou komen.
Ik heb dit probleem al maanden aan en stuk.
Bedankt!
Hey @Evelien1410 ,
VoLTE of bellen via 4G zul je terug vinden bij instelling en dan mobiele instellingen.
Beste @Pletse
Net in mijn instellingen gezocht, en bellen via 4G gevonden. Maar deze is al uitgeschakeld.
Er is dus nog een ander onderliggend probleem.
Met vriendelijke groeten
@Evelien1410Voor de duidelijkheid: bellen via 5G kan je sowieso nog niet in België (bij geen enkele operator) en je toestel zal altijd terugvallen naar hetzij 2G of 4G (of soms nog 3G wat niet overal meer beschikbaar is).
Als je de dataverbinding (4G) wil behouden tijdens het bellen dan moet VoLTE ingeschakeld staan op je toestel. Orange ondersteunt wel niet alle toestellen. Een overzicht vind je terug op https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/oproepen-4g-volte . Soms moet je het toestel ook even herstarten na het inschakelen van VoLTE.
Hey @Evelien1410 ,
Kun je het eens aanzetten en zien of het dan wel werkt.
Het is eigenlijk een van de twee. Als je met wifi verbonden bent gaat je mobiel internet niet.
Reden is om zo min mogelijk mobiele data te verbruiken.
Als je niet met wifi verbonden bent wordt je mobiele data geactiveerd.
Nu, als VoWifi geactiveerd is op je gsm en je bent met wifi verbonden, dan verloopt de conversatie via wifi en niet via het mobiel netwerk