annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen mobiel internet tijdens bellen (gewone call)

Topic gestart op: 05-08-20 20h21

Antwoorden: 6 antwoorden

alevks
Gewaardeerd verkenner

Geen mobiel internet tijdens bellen (gewone call)

Hi Tribe! 

Ik heb een Xiaomi 9T pro (hiervoor een Samsung S8 geloof ik). Ik vermeld even mijn vorig toestel erbij, omdat ik daarmee ook hetzelfde probleem had. 

Wanneer ik aan het bellen ben, valt mijn mobiel internet (4G) gewoon weg op mijn gsm. Dit is zeer frustrerend.

Ik heb al meermaals een oproep moeten onderbreken (ophangen en terugbellen), omdat bv. een ander app niet meer werkte door het wegvallen van mijn internet. 

Ik ben eens online gaan kijken naar mogelijke oplossingen en vond dit: < Wijzig in je gsm instellingen onder type voorkeursnetwerk "voorkeur voor LTE (=4G)" naar "voorkeur voor 3G".> Dit heeft niet gewerkt bij mij, want internet viel weer weg nadat ik in een gewone oproep zat. 

Bellen via Whatsapp is een tijdelijke oplossing, maar niet echt praktisch. Laatste weken ga ik vaak wandelen en soms bel ik met vrienden die dan ook het wandelen zijn (dodentocht challenge). Geen stabiele WhatsApp verbinding. Na x-keer 'opnieuw verbinden' en vervelend geluidje, ga je alsnog gewoon bellen. Wanneer ik gewoon aan het bellen ben, valt mijn mobiel internet weg en daarmee Strava ook wel eens... Waardoor ik constant controleer of mijn wandelroute geregistreerd wordt of niet. 😔

Ik kon mijn probleem niet direct terugvinden, dus heb ik maar een nieuwe topic gestart. 

Ter info: Gsm verbindt wel met wifi als er wi-fi bereik is. Ik heb gewoon geen mobiel internet tijdens het bellen. 

Iemand ervaring hiermee? 😔

 

 

Labels (2)
6 ANTWOORDEN 6
Nathaliew
Gewaardeerd verkenner

Ik heb dit probleem ook sinds ik bij orange ben. Heb een iPhone 11.

ook in het buitenland zit ik zonder ontvangst tenzij ik handmatig een netwerk selecteer. 
Heeft u ondertussen al een oplossing gevonden voor dit probleem ?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Nathaliew 

Beste is als je een nieuw topic opstart zodat iedereen dit kan lezen.

Nu ben ik de enige die dit leest want niemand heeft mee gedaan aan dit topic. Dus veel antwoorden ga je niet krijgen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@alevks  heb je dan het probleem op 1 of op meerdere plaatsen en is dat altijd als je onderweg bent ? 

Want het kan heel goed zijn dat je altijd op die zelfde plaats bent , wandeld of zit. , en dat daar de dekking heel klein is. Maar ik zou eerst die info nodig hebben om je iets beter op weg te kunnen helpen. Want het is niet duidelijk of het enkel op die plaats is of in meerdere plaatsen dus laat ik zeggen je bent in Brussel maar in Leuven heb je hetzelfde probleem. 

De reden is dat ik het vraag dan is het toestel gebonden of plaats gebonden.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
alevks
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Ik heb altijd prijs wanneer ik gewoon gebeld wordt 😞 Dit zowel in België als in het buitenland.

Wanneer ik bv. onderweg ben en even stop, komt mijn internet niet terug. In de auto bv. vaak stilgestaan in de file, tijdens het wandelen pauzes genomen. Zodra ik dus neerlegde, kwam mijn mobiel internet terug. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen