annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen verbinding met Whatsapp en Telegram via 4G

Topic gestart op: 20-01-19 15h46

Antwoorden: 20 antwoorden

Aesop
Gewaardeerd verkenner

Geen verbinding met Whatsapp en Telegram via 4G

Dag community

Sinds kort kan ik geen verbinding meer maken met Whatsapp en Telegram via het 4G netwerk. Verschillende andere apps geven geen problemen.

Het vreemde is, dat via een WIFI aansluiting Whatsapp & Telegram wel connectie maakt. Ik ben niet zeker, maar ik heb het gevoel dat de problemen zijn gestart na het vervallen van mijn Fun Pass.

Waarschijnlijk ga ik hier als oplossing krijgen om MWORLD.BE te proberen. Maar dat heb ik al gedaan.

Heeft iemand hier ook problemen mee? Want ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is.

Toestel: Iphone 5S.

Groeten
Aesop

 

Labels (1)
0 pluimen
20 ANTWOORDEN 20
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Aesop  misschien was het met flight mode aan/uit ook gelukt als herstarten het probleem opgelost heeft.

@Totem  heb jij een verklaring hiervoor ?

 

0 pluimen
Aesop
Gewaardeerd verkenner

@JerreIk heb bijna alles geprobeerd, buiten dan een factory reset van de Iphone. (daar had ik geen goesting in)

  1. Flight mode aan/uit
  2. Mobiele data uit/aan
  3. APN aangepast naar MWORLD.BE 
  4. APN terug naar Iphone.mobistar
  5. Toestel met een hard reset afgezet
  6. Toestel gewoon afzetten
  7. Reset van de netwerkinstellingen(General -> reset -> reset network settings)
  8. Telegram en Whatsapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd
  9. Via een VPN op het 4G netwerk kon ik ook gewoon connectie maken met Telegram en Whatsapp
  10. Opnieuw een Fun Pass aangekocht.

Ik had het gevoel dat mijn toegang tot Telegram en Whatsapp via Orange was ontzegd.

 

0 pluimen
Ozlem1995
Gewaardeerd verkenner

Beste,

ik heb juist dezelfde probleem als jou, ik heb een Tempo GIGA herlaadkaart van steeds 15€ met 4GB internet, maar helaas kan ik hiermee geen gebruik maken van het app snapchat en whatsapp. Ik ben zelf naar Orange geweest, maar ze zeiden dat deze probleem niets met hen te maken heeft dus probeer ik het zelf op te lossen maar lukt me niet. Ook heb ik de technische dienst gebeld van Orange zelf, ook zei konden me niet verder helpen. Nu ik las dat u dezelfde probleem heeft, wou ik raad en hulp vragen. Werkt whatsapp nu wel bij je? En hoe kan ik dit regelen voor mijn toestel? 

 

Mvg

0 pluimen
Aesop
Gewaardeerd verkenner

Hey Ozlem

Heb jij toevallig ook een Iphone? Probeer eens:

Iphone afzetten -> simkaart er even uithalen -> simkaart er terug insteken en Iphone herstarten. 

@Jerre 

Ik durf erop te wedden dat als Ozlem volgende week belt naar de klantendienst dat hij opnieuw wordt afgescheept.

@Ozlem1995

Ik raad je aan om via sociale media iemand van Orange te contacteren. Stuur hen dan een link naar deze pagina, zodat zij kunnen lezen wat @Totem hier gemeld heeft.

 

 

 

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Ozlem1995   bel morgen tijdens de week eens opnieuw, als andere apps wel mobiel internet hebben (en je mobiel internet voor deze 2 apps niet zelf geblokkeerd hebt) ligt het probleem zeker bij Orange.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen