annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox blijft verbinding met mobiel netwerk verliezen.

Topic gestart op: 01-10-19 21h14

Antwoorden: 5 antwoorden

SESHER
Aspirant verkenner

Flybox blijft verbinding met mobiel netwerk verliezen.

Sinds een maand gebeurt het meermaals per dag dat mijn Flybox plots niet meer verbonden is met het mobiele netwerk, en mijn internet dus weg valt. Enkel door hem opnieuw op te starten geraakt hij terug verbonden met het netwerk.

Er zijn dagen dat ik dit al zeker 10 keer heb moetten doen, maar ook heel zelden dat hij een dag verbonden blijft dus ik zie er geen regelmaat in. En het is niet dat het aan mijn datagebruik ligt want vaak kom ik thuis van mijn werk om te zien dat hij er weer uit ligt.

Ik heb al vanalles geprobeerd, wachtwoord veranderen helpt niet, er voor zorgen dat er maar 1 gekend toestel (gsm) mee verbonden wordt helpt ook niet. Vandaag heb ik hem volledig gereset op hoop van zegen, maar een half uur later was het weer prijs...

Hopelijk is hier iemand dat mij een oplossing kan bieden, al heb ik zelf half het internet al naar gezocht en niets gevonden...

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Cdt24801
Wijze
Wijze

@SESHER 

Heb je al eens de klantendienst / helpdesk aangesproken? Ik zou in uw geval aandringen op een nieuwe FlyBox. Een storing in het apparaat kan aan de basis liggen van uw problemen.

Daarnaast, heb je al eens nagegaan of je wel de meest recente firmware hebt? Of het toestel terug in fabriekstoestand gereset en opnieuw geconfigureerd? Deze twee dingen zijn standaardoplossingen voor problemen als de uwe. Bovendien sta je dan sterker om met de klantendienst te onderhandelen om een nieuw exemplaar te verkrijgen. Zij zullen waarschijnlijk in eerste instantie hetzelfde zeggen en dan ben je hen een stapje voor.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
SESHER
Aspirant verkenner

Had vandaag 36 min lang een gesprek met de klantendienst, alles wat ze voorstelde had ik al geprobeerd dus dan stelde ze een volledige reset voor. Moest het dan nog voorvallen dan is er al een dossier opgesteld zodat ik terug kan bellen en daarna waarschijnlijk met mijn Flybox terug naar de winkel.

Had gehoopt hier mijn geluk te vinden en het zelf op te kunnen lossen. Maar als het echt een fout in die modem is dan gaat omruilen inderdaad de enigste oplossing zijn.

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Een vraagje: Waar staat uwe flybox? En in welke richting is ie gezet? Da's heel belangrijk om dit eens uit te zoeken.

1. Wat ik kan mededelen is, dat hier de flybox NIET bij het raam staat (we hebben dat uitgetest). Reden: het signaal was zwakker.

2. De flybox ongeveer in het midden van de muurkant zetten, onder een bureau (tegen de muur). Reden: sterker signaal en 5 streepjes en dat is heel belangrijk dat je dat hebt. Nu in elke woning is dat anders hé (ligging, hoogte en grootte). De flybox moetzou ongeveer 90* gedraait moeten zijn, om ne goei signaal te hebben en liefst niet op de grond (ietsje hoger). Dit speelt allemaal mee. 

Wij hebben hier de flybox al maanden en nooit geen problemen tot ma 30/9 (14-17u) en ook deze avond (zeer kort).

Kan je dit even testen? Als je een abo hebt (12 maanden), zeker in de winkel uitesten en zeker de  flybox omruilen. Als je dat even utlegt en ze zijn wat hulpzaam, dan zullen ze je helpen in de Orange shop. Gewoon rustig blijven en diep ademhalen via de buik.

Ik kan je nog andere tips geven, maar probeer deze eerst eens uit, als je dat wilt natuurlijk.

Veeel plezier ermee en ook een goeie nachtrust, zonder zorgen.

 

0 pluimen
SESHER
Aspirant verkenner

Hij staat hier van het begin aan het raam op de vensterbank. Dan is de connectie altijd 4-5 streepjes. Hij heeft het daar bij mij ook lang goed gedaan, tot een maand geleden. Verplaatsen had ik ook geprobeerd maar te vergeefs.

Wat ik je wel kan vertellen is dat wanneer hij zijn connectie dit in het logboek komt:

WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 failed

WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 disconnected

En wanneer hij terug opstart geeft hij:

WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv6 failed

WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 connected

 

Wat me ook niet juist lijkt is dat dit er soms tussen komt:

Detect UDP port scan attack, scan packet from 212.224.249.245

Ik denk dat daar het probleem ligt maar zou niet weten wat ik daar aan moet doen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen