annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel internet valt weg in het buitenland

Topic gestart op: 18-03-22 08h59

Antwoorden: 5 antwoorden

Rutje
Gewaardeerd verkenner

Mobiel internet valt weg in het buitenland

OPGELOST

Soms valt mijn mobiel netwerk weg in het buitenland,hoe komt dit?

M.V.G.

Rutje

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer


In het buitenland kun je kiezen welk netwerk je gebruikt. Als je gsm op automatisch netwerk zoeken staat dan zal deze zelf een netwerk uitkiezen die beschikbaar is. Als je merkt dat je met een bepaald netwerk in het buitenland slecht bereik hebt dan kun je de instellingen van je gsm toestel aanpassen zodat je zelf een bepaald netwerk kunt kiezen waarmee je beter of stabieler bereik hebt.
Vergeet dan niet terug het Orange netwerk te selecteren eens je terug in België bent 😁.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Gewaardeerde genezer


In het buitenland kun je kiezen welk netwerk je gebruikt. Als je gsm op automatisch netwerk zoeken staat dan zal deze zelf een netwerk uitkiezen die beschikbaar is. Als je merkt dat je met een bepaald netwerk in het buitenland slecht bereik hebt dan kun je de instellingen van je gsm toestel aanpassen zodat je zelf een bepaald netwerk kunt kiezen waarmee je beter of stabieler bereik hebt.
Vergeet dan niet terug het Orange netwerk te selecteren eens je terug in België bent 😁.

AnnD
Aspirant verkenner

Ik heb dit ook voor. Maar het vreemde is dat dit gebeurt sedert ik een Xiaome toestel gekocht heb bij Orange. Mijn man heeft nog zijn oude Android telefoon en die heeft geen problemen. De klantendienst liet me de APN resetten en de telefoon her opstarten maar wist het verder ook niet en de shop heeft me net gezegd dat ze er niets aan kunnen doen. In Zweden het probleem voorgehad en zelfs manueel geen netwerk kunnen kiezen, in Frankrijk en in Spanje heb ik dit wel kunnen doen. Het is dus niet af en toe en een slecht netwerk maar iedere keer. Dit kan toch niet?

0 pluimen
Rutje
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de info

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Rutje 

Dat is moeilijk zo te zeggen,, dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • atmosferische storingen
  • wisselen van providerzone (dat merk je meestal niet)
  • signaalverlies door externe omstandigheden (verplaatsing naar/binnen een gebouw bvb)
  • signaalverlies door interne omstandigheden (uw foon die het signaal kwijt is en opnieuw verbinding zoekt bvb)

Geen eenvoudig en duidend antwoord op te geven dus.  Uiteindelijk is er nog een mogelijkheid, dat is dat uw foon gewoon haperingen vertoont. Ook dat is dus mogelijk.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen