annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe klant worden is niet evident

Topic gestart op: 06-03-24 19h37

Antwoorden: 5 antwoorden

Tom_76
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe klant worden is niet evident

OPGELOST

Hallo,

Ik probeer sinds een goede anderhalve week klant te worden bij Orange voor een mobiel abonnement, met behoud van mijn nummer bij mijn huidige provider. Het registreren ging vlot, 1 dag later had ik de SIM-kaart al ontvangen.

Diezelfde dinsdagavond via de website de SIM-kaart geactiveerd. Er kwam daar een groen vinkje op. Dus ik dacht alles oké. Twee dagen gewacht niets. Via FB Messenger (dankzij dit forum gevonden 😊 ) hun een berichtje gestuurd. Dan werd pas de SIM kaart geactiveerd? Was dat normaal al niet gebeurd door mij? Precies via de web site activeren loopt nog mis? Ik moest twee dagen wachten van hen.

Ik heb dan vrijdag een nieuw FB berichtje gestuurd. De kaart ging geactiveerd worden door hen. Nog even wachten. Was toch al geactiveerd?

Dan maandag gebeld, dus 1 week sinds de bestelling, daar wisten zij mij te vertellen dat Proximus de overdracht nog moest goedkeuren. Ik heb een dossiernummer doorgekregen. Ik moest 48 uur wachten, het zou vandaag woensdag in orde zijn. Maar nee.

De status staat op 'completed', maar of het nu het dossier zelf is of de goedkeuring. Ik weet het niet zeker. Het zou binnen 24 uur in orde moeten zijn. Maar dat hoor ik nu al een anderhalve week.

Het is niet dat ze onvriendelijk tegen mij waren. Maar soms stelden zij vragen waarbij ik dacht, "hmm dat moeten jullie toch zien?" Hopelijk vonden ze wel mijn dossier terug of aanvraag?

Hebben jullie hier soortgelijke ervaringen?

Ik ga nog braaf afwachten, maar we gaan bijna tegen 14 dagen in 2024 is dat toch lang...

Je kunt het proces zo moeilijk volgen, als er iets mis is. Niets van mails... je bent blind als potentiële klant.

Is er iets extra dat ik nog kan doen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Tom_76
Gewaardeerd verkenner

Hoi,

Even melden dat ik sinds deze ochtend een SMS kreeg voor de werkelijke overdracht van mijn GSM-nummer naar Orange. Toen ging alles vrij snel en correct. Na 30 minuten had ik terug verbinding met het GSM-netwerk.😀

Waarom ik meer dan 7 werkdagen heb moeten wachten, weet ik niet. Maar misschien voor andere overstappers. Als het niet na twee dagen overgezet is, bel met de klantendienst, controleer de activatie, vraag status ook na twee dagen, dan is het hopen dat je erna snel bij bent.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Tom_76 ,

Welkom bij Orange zou ik zeggen 😂. Nee, even serieus...

Een normale omschakeling is binnen de 48u, tenzij er iets niet klopt.
De omschakeling zelfs duurt max 30min.

Wat ik zou doen in jouw geval, check even wat je simkaartnummer en klantennummer is van je huidige provider en check of dit wel klopt met de gegevens die Orange heeft. Je weet nooit dat een haastige medewerker een typfout heeft gemaakt waardoor het proces nu blijft hangen. 

Opletten: klantennummer, factuurnummer en accountnummer kun je snel door elkaar slaan, je zou de eerste niet zijn. Enkel met het eerste kun je iets aanvangen.

En de medewerkers van de klantendienst doen meestal hun best, de éne is wat vlotter dan de andere, de éne vult het dossier netjes in zodat de volgende mooi kan inpikken bij het volgende gesprek en de andere... Bij ieder bedrijf wel iets veronderstel ik 😉.

0 pluimen
Tom_76
Gewaardeerd verkenner

Hey @Pletse ,

Bedankt voor jouw antwoord. 😊

Ik heb alles gecontroleerd in de bevestiging stond alles goed qua informatie van mijn huidige provider.

Ik kan hun systeem niet controleren en heb ook nog geen login in de klantzone. Dat gaat precies pas wanneer mijn nummer werkelijk overgedragen is?

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Tom_76 ,

Hun systeem hoef je niet te controleren hoor, maar misschien bij het volgend contact met de klantendienst eens samen overlopen of de gegevens kloppen.

Wat de klantenzone betrefd, dit werkt enkel als je een dienst hebt die reeds actief staat. Dus zolang de gsm nog niet op het Orange netwerk staat, of internet en tv geïnstalleerd is mocht je hiervoor gekozen hebben, kun je (nog) niet registreren voor de klantenzone.

0 pluimen
Tom_76
Gewaardeerd verkenner

Hey @Pletse ,

Alles gecontroleerd, alles ok bevonden. Alles staat actief om overgenomen te worden door Orange. Orange klantendienst vertelde mij om contact op te nemen met Proximus.

Dat heb ik ook gedaan. Die zeggen dat de nieuwe provider het nummer moet overnemen. Alles gaat via automatische systemen. Zij hebben daar geen inkijk in bij Prx.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen