annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Topic gestart op: 26-08-19 17h51

Antwoorden: 36 antwoorden

VeroniqueM
Orange-werknemer

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Hallo beste Tribers,

Ons 4G netwerk is in ontwikkeling waardoor het vanaf 4 September niet meer mogelijk zal zijn om de Flybox B310 modem met ons netwerk te verbinden.

Wil je je modem blijven gebruiken, moet je voor deze datum wel even een update installeren

Alles wordt duidelijk uitgelegd in onze gedetailleerde online procedure op www.orange.be/nl/updateflybox

 In een paar stappen is het klaar!

Voel je vrij om rooksignalen te sturen naar onze Customer Service team of onze Webcare team als je er nog steeds niet helemaal achter kunt komen.

Véronique M - Orange medewerker

Labels (2)
36 ANTWOORDEN 36
walterBE
Veteraan verkenner

@VeroniqueM @TomN 

Kunt u dit wat verder toelichten? 

Zie deze thread;

https://community.orange.be/t5/Mobiel-internet/Update-firmware-eerste-generatie-Flybox/td-p/15848

Toen kregen (sommige) eigenaars van 1ste generatie Flybox'en een brief voor een niet bestaande update waar de klantendienst noch een verkooppunt iets van wist. En dit om een probleem op te lossen dat niet bestaande was. (Flybox ging niet meer werken vanaf 19/02/2019 wat niet zo was)

Verder zie ook ;

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&p=798028

Verhaal van Orange-winkel verkoper die klant zit te vertellen dat er veel mensen langskomen omdat hun Flybox gebricket (stuk dus) door de firmware update. Die verkoper weet niet het verschil tussen de TP Link Archer en de Huawei B310 maar dat moet over die update van de oude gaan. 

Mijn vragen zijn;

Is de aangekondigde update nu effectief beschikbaar? Men klikt op het knopje 'zoeken naar update' in het adminpaneel van het toestel en nu gaat die iets vinden?

En is die ook effectief nodig om online te kunnen blijven met de Huawei B310 ?

Zeker? Echt? -> dat beweerde Orange al eerder met een persoonlijke brief naar de klant en dat was toen niet waar.

Als het echt nodig is en het toestel is stuk na de update ....is er een regeling voorzien die (trouwe) klanten? Of moeten die hun abonnement opzeggen en direct een nieuw afsluiten zodat ze een nieuwe Flybox kunnen kopen tegen 39 euro?

Aangezien het nu al na 4 september is; hebben die toestellen nu geen toegang meer tot het internet? Maar wel nog tot het Orange-netwerk misschien? Kunnen die toestellen zich nog steeds via de automatische update-functie zich bijwerken ? 

Indien niet; waar kan ik de firmware-update zelf vinden voor manuele installatie?

walterBE
Veteraan verkenner

Heb bevestiging dat een niet geüpdatet 1ste generatie Mobistar Flybox nog steeds werkt in Middelkerke. 

alborange
Gewaardeerd verkenner

Bedankt. Dat stelt me een beetje gerust.

Heb je ook gekeken of er inderdaad een update klaar staat wanneer je inlogt op je flybox?

 

walterBE
Veteraan verkenner

@alborange Neen, het is de Flybox van mijn (niet erg technische) ouders die aan zee zitten en ik in Brussel. - Het werkt nog (oef!). Ik ga geen miserie zoeken door ze pogen dat na te laten kijken Smiley Vrolijk

Zolang ik niet absuluut zeker weet dat een update nodig ga ik daar af laten blijven.

En als ik te weten zou komen waar ik dat firmwarebestand kan vinden en daarmee wanneer nodig een manuele update te doen dan zou ik het zo laten tot het effectief niet meer werkt.

Mijn vertrouwen in Orange met een boodschap van 'Tegen X datum gaat het niet meer werken' is niet (meer) bestaande.

 

Leden met de meeste pluimen