Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-18 21h37
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
is er een manier om de persoonlijke hotspot te activeren? Of moet ik daar belachelijk veel voor bijbetalen?
Mvg Stijn
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Stigiuit uw foto leid ik af dat je met IOS werkt. Daar noemen ze dat inderdaad persoonlijke hotspot.
In Android heet dat mobiele hotspot oftewel tethering. Als Android gebruiker is het enige dat je hoeft te doen die optie "aanzetten" in je foon, je hotspot een naam geven en een wachtwoord opgeven dat mensen die willen inloggen moeten geven. Orange komt daar totaal niet in tussen.
Voor uw IPhone heb ik eens gegoogeld en op een forum iemand tegengekomen die exact uw probleem had. Hieronder de oplossing uit dat forum (september 2016):
Was bij mij ook, ik heb de APN van pers hotspot, "iew.be" was da bij mij, vervangen door iphone.mobistar, en 5min later wast in orde
Bedoel je de instelling "Persoonlijke hotspot" op je GSM? Dit kost niets extra zolang je binnen het dataverkeer van je abonnement blijft.
Groetjes,
Anita
Indien je toestel een IPhone is, geeft Apple het volgende weer:
Een persoonlijke hotspot configureren op een iPhone of iPad
Met een persoonlijke hotspot kunt u de mobiele gegevensverbinding van uw iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) delen als u geen toegang hebt tot een wifinetwerk.
Persoonlijke hotspot configureren
Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'.
Tik op 'Persoonlijke hotspot' en vervolgens op de schuifknop om de functie in te schakelen.
Als u de optie 'Persoonlijke hotspot' niet ziet, neemt u contact op met uw aanbieder om te controleren of u 'Persoonlijke hotspot' met uw abonnement kunt gebruiken.
support.apple.com/nl-be/HT204023
Ik weet niet of je een abonnement hebt of niet, maar misschien best eens nagaan (klantendienst of online) of die hotspot in je abonnement zit.
@Stigiuit uw foto leid ik af dat je met IOS werkt. Daar noemen ze dat inderdaad persoonlijke hotspot.
In Android heet dat mobiele hotspot oftewel tethering. Als Android gebruiker is het enige dat je hoeft te doen die optie "aanzetten" in je foon, je hotspot een naam geven en een wachtwoord opgeven dat mensen die willen inloggen moeten geven. Orange komt daar totaal niet in tussen.
Voor uw IPhone heb ik eens gegoogeld en op een forum iemand tegengekomen die exact uw probleem had. Hieronder de oplossing uit dat forum (september 2016):
Was bij mij ook, ik heb de APN van pers hotspot, "iew.be" was da bij mij, vervangen door iphone.mobistar, en 5min later wast in orde
Nog even verder gegoogeld en een complete checklist voor IPhone gevonden. Het is wel van onze Noorderburen, voor ziggo, maar als je in de onderstaande tekst in lijn 4 "ziggo ...." verandert in "mobistar ...." zou het OK moeten zijn.
1. Klik op*‘Instellingen’
2. Klik op*‘Mobiel netwerk’
3. Klik op*‘Mobiel datanetwerk’
4. Scroll naar beneden en wijzig de Persoonlijke Hotspot APN naar:*internet.ziggo.nl
5. Klik op*‘Terug‘
6. Klik op*‘Instellingen‘
7. Ga terug naar het Startscherm
8.*Schakel je iPhone uit en weer aan.
9. Klik op*‘Instellingen’
10. Klik op ‘Mobiel netwerk’
11. Klik op*‘Persoonlijke hotspot’
12. Schakel*‘Persoonlijke hotspot’ in
13. (Kies ‘Schakel Wi-Fi in’ indien dit wordt gevraagd)
14. Je iPhone is nu ingesteld als Wi-Fi Hotspot en is nu detecteerbaar voor je Laptop, tablet of iPad!
Het wachtwoord kun je wijzigen in een eenvoudiger te onthouden wachtwoord. Er moeten wel cijfers instaan, want anders werkt dat niet.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |