Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 13-09-23 12h03
Antwoorden: 4 antwoorden
Hallo,
ik heb sinds enkele weken last met de internet verbinding ( data) met mijn GSM ( pixel5a LineageOS )
Als ik een paar keer verwissel tussen mijn 2 APNs krijg ik het meestal weer snel aan de praat. Maar soms duurt het even en moet ik de standaarinstellingen resetten. Ik vermoed dat er een fout zit in de instellingen van de APN maar ik vind geen uitsluitsel.
Ik heb al terug gevonden dat er bij de Mobistar APN geen gebruikersnaam of wachtwoord moet zijn. Alhoewel deze standaard bij mij op "mobistar" staan ingesteld en ik dus soms daar verbinding met heb.
Weet iemand hoe het komt dat ik soms verbinding heb en soms niet? Hoe kan ik dit oplossen? Waarom staan er bij mij een gebruikersnaam en een wachtwoord ingesteld? Waarom heet het mobistar en geen orange? Mobistar is van jaren geleden..
Ik gebruik nu standaard de APN van telenet omdat daar de data verbinding veel stabieler is.
Sindskort heb ik geen 5G ontvangst meer ( ik woon centrum antwerpen) . Heeft dit met elkaar te maken?
Carrier versie: orange_be-44**bleep**.47 2023-03-06
Weet iemand hier iets meer met zekerheid over?
Alvast bedankt!
Mijn 2 APNs:
Mobistar
-APN:mworld.be
-Proxy: 212.65.63.143
-Poort:8080
-Gebruikersnaam: mobistar
-wachtwoord: mobistar
- de rest lijkt redelijk standaard ingesteld
TELENET
-APN:telenetwap.be
de rest is niet ingesteld
MOBISTAR MMS ( de 3de optie maar die heb ik niet nodig voor internet veronderstel ik )
Alvast bedankt!
Jefferson
Vreemd… heb het zelfde prpbleem
Ik heb - iphone - niet vermeld is niet ingevuld
Bedankt Gregory,
Ik heb nu handmatig een APN aangemaakt met enkel
- APN: mworld.be
Daarmee heb ik nu connectie kunnen maken. Nu even afwachten of deze connectie stabiel is.
Jefferson
Good luck, @Jefferson