annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Storing: Mobiele internet werkt niet meer, werkt wel bij Hey Telecom

Topic gestart op: 04-04-24 21h14

Antwoorden: 14 antwoorden

VossyGamer
Veteraan verkenner

Storing: Mobiele internet werkt niet meer, werkt wel bij Hey Telecom

Sinds 18u30 komen er via de Allestoringen website erg veel meldingen binnen. (zie screenshot hieronder) Het mobiele internet werkt al enkele uren niet meer. Ik heb dit zelf ook getest, en het werkt inderdaad niet meer op toestellen met Orange simkaarten. Maar wat blijkt nu, op GSM's met een Hey Telecom simkaart (B-merk van Orange, op het Orange netwerk) werkt het mobiele internet wel nog zonder enige problemen, raar.

Ik vind het ook niet oké dat Orange voor de zoveelste keer de klanten niet informeert i.v.m. een nieuwe storing. Er zou al lang een bericht op sociale media geplaatst moeten worden, of d.m.v. een info bericht via SMS.

Hopelijk kan er meer uitleg gegeven over deze storing. Hoelang deze namelijk nog zal duren, en wat de oorzaak hiervan is. 

Labels (1)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
VossyGamer
Veteraan verkenner

Vreemd, ik heb 4 simkaarten bij Hey Telecom en deze werken allemaal nog. Ik heb daarnaast 3 simkaarten bij Orange zelf, en deze werken alle 3 niet meer. Toeval?

Ze moeten inderdaad echt wat aan hun communicatie doen!

0 pluimen
catronomix
Gewaardeerd verkenner

Zelfde hier, 4g flybox modem, zegt dat ie verbonden is maar kan met niets verbinden, dns servers ook niet toegankelijk. Bij Telenet 4g geen problemen, terwijl orange toch hetzelfde netwerk gebruikt?

Ik snap ook niet dat Orange niet minstens 1 iemand altijd op permanentie heeft om deze dingen online te melden. Zoveel klanten maar oh nee dat kunnen ze niet betalen hoor! :(((

0 pluimen
VossyGamer
Veteraan verkenner

Orange gebruikt absoluut niet hetzelfde netwerk als Telenet, op vlak van mobiel netwerk dan. Op vlak van het vast netwerk delen ze wel dezelfde kabel, maar niet de achterliggende apparatuur zoals de servers enzovoort. Er zijn 3 mobiele netwerken in België: Orange, Telenet en Proximus. En die hebben absoluut niks met elkaar te maken. Wel werken Orange en Proximus nu samen om samen de dekking van hun netwerken te versterken.

Ze hebben sowieso een controlroom waar dit al uren bekend is, maar ze durven het niet posten op sociale media omdat dat slechte reclame is. Ze kunnen op zijn minst dan een SMS sturen naar de klanten met meer informatie. Dit is belachelijk, ze hebben het altijd al op deze manier gedaan. 

0 pluimen
catronomix
Gewaardeerd verkenner

sorry ik was mis, idd enkel voor de vaste verbinding. Vraag ik me wel af hoe ze dat gedeelte dan aanpakken. Heeft Orange haar eigen datacenters en techniekers in Belgie? werken er hier uberhaupt mensen voor orange of is het puur zendmasten neerpoten, een aaneenhangsel van onderaannemingen voor het onderhoud en gsm-winkeltjes voor de verkoop? Ik zou wel eens een Pano-reportage willen zien hierover...

0 pluimen
VossyGamer
Veteraan verkenner

Orange heeft inderdaad eigen datacenters en eigen techniekers (enzovoort), die niets te maken hebben met de datacenters en techniekers van Telenet.

Telenet was een tijd terug verplicht door de overheid om de coax kabel met Orange te delen om de monopoly te doorbreken. De ADSL/VDSL lijnen van Proximus zijn/waren gewoon ondermaats. Telenet heeft die coax kabel nu de naam "Wyre" gegeven. Een appart bedrijf beheert nu dus de coax (en fiber) kabels.

Pano zou inderdaad een reportage hierover kunnen maken, maar nu is er al op VRT MAX het programma "#weetikveel". Met een aflevering over 5G. Ga naar de timestamp (ongeveer) 11:00 minuten om het data center van Orange te zien!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen