annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Storing tv / apps

Topic gestart op: 14-08-24 16h28

Antwoorden: 4 antwoorden

FHL
Aspirant verkenner

Storing tv / apps

Ondertussen een kleine week nieuwe klant bij Orange. Overgeschakeld van Telenet naar Orange met de belofte snellere tv- en internetverbinding te hebben…

Als we nu bepaalde programma’s willen terugkijken of programma’s wil afspelen via de apps (VRT max, vtm go, go play,…) op de tv heel veel problemen met de (internet?)verbinding.

Hapering van het beeld, uitvallen van de app en dan krijgen we een zwart beeld. Met een beetje geluk en tamelijk wat geduld herstart de modem(?)/tv(?) na een aantal keer aan- en uitzetten opnieuw op. Eén keer hebben we echter de decorder moeten opnieuw aan- en uitzetten.

Heel vervelend allemaal en niet de vlotte, snelle verbinding die we dachten te krijgen.

Iemand hier nog ervaring mee? Of tips? 

Bedankt!! 
f.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
kevunster
Veteraan verkenner

Hey f.,

Het is heel vervelend om te horen dat je problemen ondervindt met je nieuwe Orange-aansluiting, zeker nadat je had uitgekeken naar een snellere verbinding. Het is normaal dat je teleurgesteld bent.

Wat je zou kunnen proberen:

App-updates: Controleer of de apps (VRT max, vtm go, go play) de laatste updates hebben. Soms kunnen bugs in oudere versies problemen veroorzaken.

Internetverbinding testen: Probeer eens een speedtest uit te voeren via een andere device (laptop, smartphone) om te zien of de problemen specifiek zijn voor je tv of de apps.

Wifi-kanaal wijzigen: Als je een draadloze verbinding gebruikt, probeer dan eens een ander wifi-kanaal. Soms kunnen andere apparaten in de buurt interferentie veroorzaken.

Fabrieksinstellingen: Als niets helpt, kun je overwegen om je tv-box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: hierdoor gaan al je persoonlijke instellingen verloren.

Als deze tips niet werken, raad ik je aan:

Contact opnemen met Orange: Beschrijf je probleem zo gedetailleerd mogelijk aan de klantendienst. Zij kunnen je mogelijk verder helpen met het oplossen van het probleem.

Ik hoop dat deze tips je op weg helpen. Succes!

0 pluimen
streulma1987
Ervaren verkenner

Vroeger had ik al eens Orange en gebruikte toen ook Google TV en de apps van de zenders.

Toen had ik ook al deze problemen en ben ik bij Orange weggegaan.

Nu ben ik terug. Maar heb de Chromecasts geëlimineerd.

Ik kijk nu rechtstreeks tv via een desktop pc aan de tv en geen problemen meer.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

chromecast is meestal wifi - tenzij je er 1 koopt met ethernet UTP port.

Huidige decoders hebben een ingebouwde chromecast.  Zolang je decoder met de ethernet kabel verbonden is hebt je geen wifi nodig

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als de internet verbinding van de decoder via wifi is, best de 5 GHz band gebruiken en niet de 2.4 GHz band

Best is een ethernet kabel tussen de modem - al dan niet met een switch tussen - en de decoder

Ik heb dit probleem niet ( wel kabel tussen modem en decoder + TV).  Neem alle films op en bekijk die later.  Ook geen probleem via de Apps (gebruik die zelden)

Maar apps en opgenomen programma's gaan allemaal via internet

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen