annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Super traag

Topic gestart op: 20-12-20 21h29

Antwoorden: 5 antwoorden

Francis_T
Aspirant verkenner

Super traag

Hallo Tribe,
Omdat ik maar niet vooruit geraak, kom ik naar deze community.

Ik beschik over een "internet@home" abonnement. Ik woon in Zwijnaarde en mijn downloadsnelheid is amper 2Mbps (Orange test, vaste PC, bekabeld naar de Flybox).
Soms eens 5Mbps, doch ver van de reclame van 225 Mbps.

Helpdesk adviseert steeds om de Box te heropstarten,  en laatste keer om de box te resetten - zonder verbetering.

Tips?

 

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
filiphch
Gewaardeerde scout

ik heb een flybox en haal ong 6MB/s pc

woon wel op bovenste verdiep

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Francis_T  dat Orange zegt dat je 225 MBPS haalt dan moet dat ook wel mogelijk zijn in je plaats daar waar je woont. Afhankelijk van waar de mast staat , waar je huis staat , waar je de Flybox hebt staan , al deze dingen tellen mee. Heb je ook al eens nagekeken via de postcode tool van Orange of er überhaupt  4G mogelijk is? 

WebGis: Coverage Predictor (orange.be)

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Francis_T
Aspirant verkenner

Dag Patrick2,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Als ik de dekking bekijk voor mijn adres is 3G Uitstekend en 4G Goed. Welke download snelheid mag je verwachten?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Francis_T  daar kan ik geen download snelheid op plakken. Verschillende factoren hangen daarvan af , isolatie thuis , waar je woont en vooral het belangrijkste waar staat de mast voor je bereik.

Neem mij nu als voorbeeld ik woon midden in de stad en er staat hier nog geen kilometer verderop een mast , weet exact waar. Toch heb ik heel slecht bereik in huis en 4G helemaal niet. Daarbij is het huis goed geïsoleerd en kan ik dus weinig signaal oppakken. Moest ik dus een Flybox nemen dan heb ik zeker slecht ontvangst. 

Heb je bij het nemen van je besluit om een Flybox te nemen ook ooit eens nagezien of het lukt ? Bij de tool zie je staan : 4G = goed maar dat zegt natuurlijk niks. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen