Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-02-19 10h02
Antwoorden: 16 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Er is een brief ontvangen Orange over de eerste generatie Flybox, toen nog Mobistar, voor het product Easy Internet@Home.
De brief geeft als boodschap dat er een update moet gebeuren van de firmware om verder toegang tot internet te beouden. Moet voor 19/02/2019 gebeuren volgens de brief. (morgen)
De handleiding is duidelijk;
Om de update te doen moet men klikken op 'controleren op update'.
Maar dat geeft 'Deze versie is up-to-date.'
Actuele versie van de firmware is ;
Huidige versie | |
Softwareversie: | 21.316.01.02.409 |
Web UI versie: | 17.100.09.00.03 |
Dat is de Mobistar-branded firmware. Zover ik weet zijn er nog nooit updates geweest.
Dus ... ik moet updaten maar er is geen update.
Mogelijk een factor;
Het administratieve adres is in Brussel. Het effectieve gebruiksadres is in Middelkerke. Het zou kunnen zijn dat die firmwareversie enkel beschikbaar is wanneer verbonden via welbepaalde zendmasten (in Brussel).
Al lijkt mij dat iets eenvoudig nodeloos complex maken.
Wie weet hoe dit in elkaar zit?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ja, het werkt nog vandaag. Al wil dat niet veel zeggen.
De klant diende de software te updaten omdat die incompactibel ging worden vanaf 19/02/2019 volgens die brief. Dat wil niet zeggen dat effectief een wijziging langs de kant van Orange gaat plaatsvinden op die datum.
Normaal gaat een organisatie aan haar gebruikers een andere datum mededelen dan de echte interne datum. Bouw je wat marge in, een paar dagen minimaal. Kan nog steeds zijn dat het over 3, 7 of 10 dagen niet meer werkt.
Al weet ik niet hoe goed de interne organisatie van Orange is. Ik zou verwachten dat na ingave van het klantennummer de klantendienst direct toegang zou hebben tot alle informatie, zoals ook die brief en relevante informatie. Of toch minimaal vragen naar een mailingcode op de brief en dan een script hebben met informatrie over die brief. Misschien was de vermelde datum de echte datum. Misschien werkt die Flybox aan zee maar niet meer in Brussel nu.
Ik weet het niet. Orange, of toch de vertegenwoordiging van Orange die ik als klant kan contacteren, ook niet. Dat is jammer.
@walterBE schreef:
.. knip ...
Nouja, geen reactie is beter dan censureren zoals Apple doet op hun forum.
Is dat zo? Ik heb geen apple producten (buiten een oude IPod Nano) en kom dus nooit op die fora. Dat vind ik wel straf !!
Ik belde zojuist naar de technische dienst van Orange hierover.
De agent wist van niets over die verplichte firmware update. Even op wacht gezet, ging navraag doen.
Agent terug aan de lijn; nee, men wist van niets. Als de updatefunctie geen update kan vinden is er geen nodig. Er is geen reden om te denken dat er een probleem is.
Ik gaf weerwerk dat Orange de moeite gedaan heeft een papieren brief te sturen naar mij als eindklant met de uitdrukkelijke instructie dat die firmware diende te gebeuren omdat ik anders vanaf morgen geen internet meer zou hebben. Orange gaat die brief toch niet verzonden hebben voor de grap.
Maar de agent bleef erbij dat een update niet nodig was. Dat van die brief was geen argument om verder navraag te doen.
Ik heb het daar bij gelaten en belde terug naar Orange in de hoop een andere agent aan de lijn te krijgen die wel er iets vanaf wist.
Poging 2; die agent wist wel iets van die firmware-update. Terug op wacht, ging navraag doen.
De oude Flyboxen die verkocht waren in Brussel diende een firmware-upgrade te krijgen. Mijn toestel is gekocht in Brussel. Maar ook die agent besloot dat het feit dat de updatefunctie geen update kan vinden het bewijs is dat een update niet nodig is. Waarom ik dan die brief heb ontvangen kon men mij niet verklaren.
Tot zover de situatie. Dat was eigenlijk waarom ik het eerst hier op dit forum vroeg. Ik hoopte dat hier de kans dat er hier mensen gingen rondhangen die goed op de hoogte zijn het grootste was.
Ik zal dan maar afwachten. Blijft het werken, zoveel te beter. Werkt het niet meer vanaf morgen of een paar dagen later dan weet ik waar het zal aan liggen.
Ja, het werkt nog vandaag. Al wil dat niet veel zeggen.
De klant diende de software te updaten omdat die incompactibel ging worden vanaf 19/02/2019 volgens die brief. Dat wil niet zeggen dat effectief een wijziging langs de kant van Orange gaat plaatsvinden op die datum.
Normaal gaat een organisatie aan haar gebruikers een andere datum mededelen dan de echte interne datum. Bouw je wat marge in, een paar dagen minimaal. Kan nog steeds zijn dat het over 3, 7 of 10 dagen niet meer werkt.
Al weet ik niet hoe goed de interne organisatie van Orange is. Ik zou verwachten dat na ingave van het klantennummer de klantendienst direct toegang zou hebben tot alle informatie, zoals ook die brief en relevante informatie. Of toch minimaal vragen naar een mailingcode op de brief en dan een script hebben met informatrie over die brief. Misschien was de vermelde datum de echte datum. Misschien werkt die Flybox aan zee maar niet meer in Brussel nu.
Ik weet het niet. Orange, of toch de vertegenwoordiging van Orange die ik als klant kan contacteren, ook niet. Dat is jammer.