annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Update firmware eerste generatie Flybox

Topic gestart op: 18-02-19 10h02

Antwoorden: 16 antwoorden

walterBE
Veteraan verkenner

Update firmware eerste generatie Flybox

OPGELOST

Hallo,

Er is een brief ontvangen Orange over de eerste generatie Flybox, toen nog Mobistar, voor het product Easy Internet@Home.

De brief geeft als boodschap dat er een update moet gebeuren van de firmware om verder toegang tot internet te beouden. Moet voor 19/02/2019 gebeuren volgens de brief. (morgen)

De handleiding is duidelijk;

https://b2cproductionsite-be80wkthrgjjkmzuip0.netdna-ssl.com/sites/b2c/files/ug_1810003_easy_interne...

Om de update te doen moet men klikken op 'controleren op update'. 

Maar dat geeft 'Deze versie is up-to-date.'

Actuele versie van de firmware is ;

Huidige versie  
Softwareversie: 21.316.01.02.409
Web UI versie: 17.100.09.00.03

 

Dat is de Mobistar-branded firmware. Zover ik weet zijn er nog nooit updates geweest.

Dus ... ik moet updaten maar er is geen update.

Mogelijk een factor;

Het administratieve adres is in Brussel. Het effectieve gebruiksadres is in Middelkerke.  Het zou kunnen zijn dat die firmwareversie enkel beschikbaar is wanneer verbonden via welbepaalde zendmasten (in Brussel). 

Al lijkt mij dat iets eenvoudig nodeloos complex maken.

Wie weet hoe dit in elkaar zit?

 

 

 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
walterBE
Veteraan verkenner

Ja, het werkt nog vandaag. Al wil dat niet veel zeggen. 

De klant diende de software te updaten omdat die incompactibel ging worden vanaf 19/02/2019 volgens die brief. Dat wil niet zeggen dat effectief een wijziging langs de kant van Orange gaat plaatsvinden op die datum. 

Normaal gaat een organisatie aan haar gebruikers een andere datum mededelen dan de echte interne datum.  Bouw je wat marge in, een paar dagen minimaal. Kan nog steeds zijn dat het over 3, 7 of 10 dagen niet meer werkt.

Al weet ik niet hoe goed de interne organisatie van Orange is. Ik zou verwachten dat na ingave van het klantennummer de klantendienst direct toegang zou hebben tot alle informatie, zoals ook die brief en relevante informatie. Of toch minimaal vragen naar een mailingcode op de brief en dan een script hebben met informatrie over die brief. Misschien was de vermelde datum de echte datum. Misschien werkt die Flybox aan zee maar niet meer in Brussel nu. 

Ik weet het niet. Orange, of toch de vertegenwoordiging van Orange die ik als klant kan contacteren, ook niet. Dat is jammer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
alborange
Gewaardeerd verkenner

Hier ook deze brief ontvangen om vóór 15 april de update te doen.

Speciaal naar de zee gereden. Volgens de webinterface is de versie echter up-to-date.

Het rare is wel dat mijn versie ouder is dan die van de vorige posters:

21.311.06.04.314

Een update naar 21.316 wordt niet aangeboden.

Begrijpe wie kan.

Cdt24801
Wijze
Wijze

Inderdaad zeer vreemd. Er zou toch eenverantwoordelijke van de klantendienst moeten kunnen zeggen waar die updates gedownload kunnen worden. Vermits er een brief gestuurd werd is er toch wel IEMAND op de hoogte ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
walterBE
Veteraan verkenner

Mijn initiële post was van 18 februari 2019 hierover. 

Je zou denken denken Orange een expert-agent zou inplannen om toch een aantal uren opvolging te doen van dit forum elke week. Had eigenlijk al lang een bijdrage van een Orange-medewerker verwacht.

Nouja,  geen reactie is beter dan censureren zoals Apple doet op hun forum.

 

alborange
Gewaardeerd verkenner

@walterBE 

Is het bij jou dan blijven werken zonder een update te doen? M.a.w. heb je nog steeds versie 21.316?

 

walterBE
Veteraan verkenner

@alborange  Ja, werkt nog steeds met de oude software. In Middelkerke. 

Leden met de meeste pluimen