annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Update firmware eerste generatie Flybox

Topic gestart op: 18-02-19 10h02

Antwoorden: 16 antwoorden

walterBE
Veteraan verkenner

Update firmware eerste generatie Flybox

OPGELOST

Hallo,

Er is een brief ontvangen Orange over de eerste generatie Flybox, toen nog Mobistar, voor het product Easy Internet@Home.

De brief geeft als boodschap dat er een update moet gebeuren van de firmware om verder toegang tot internet te beouden. Moet voor 19/02/2019 gebeuren volgens de brief. (morgen)

De handleiding is duidelijk;

https://b2cproductionsite-be80wkthrgjjkmzuip0.netdna-ssl.com/sites/b2c/files/ug_1810003_easy_interne...

Om de update te doen moet men klikken op 'controleren op update'. 

Maar dat geeft 'Deze versie is up-to-date.'

Actuele versie van de firmware is ;

Huidige versie  
Softwareversie: 21.316.01.02.409
Web UI versie: 17.100.09.00.03

 

Dat is de Mobistar-branded firmware. Zover ik weet zijn er nog nooit updates geweest.

Dus ... ik moet updaten maar er is geen update.

Mogelijk een factor;

Het administratieve adres is in Brussel. Het effectieve gebruiksadres is in Middelkerke.  Het zou kunnen zijn dat die firmwareversie enkel beschikbaar is wanneer verbonden via welbepaalde zendmasten (in Brussel). 

Al lijkt mij dat iets eenvoudig nodeloos complex maken.

Wie weet hoe dit in elkaar zit?

 

 

 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
walterBE
Veteraan verkenner

Ja, het werkt nog vandaag. Al wil dat niet veel zeggen. 

De klant diende de software te updaten omdat die incompactibel ging worden vanaf 19/02/2019 volgens die brief. Dat wil niet zeggen dat effectief een wijziging langs de kant van Orange gaat plaatsvinden op die datum. 

Normaal gaat een organisatie aan haar gebruikers een andere datum mededelen dan de echte interne datum.  Bouw je wat marge in, een paar dagen minimaal. Kan nog steeds zijn dat het over 3, 7 of 10 dagen niet meer werkt.

Al weet ik niet hoe goed de interne organisatie van Orange is. Ik zou verwachten dat na ingave van het klantennummer de klantendienst direct toegang zou hebben tot alle informatie, zoals ook die brief en relevante informatie. Of toch minimaal vragen naar een mailingcode op de brief en dan een script hebben met informatrie over die brief. Misschien was de vermelde datum de echte datum. Misschien werkt die Flybox aan zee maar niet meer in Brussel nu. 

Ik weet het niet. Orange, of toch de vertegenwoordiging van Orange die ik als klant kan contacteren, ook niet. Dat is jammer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
ch
Aspirant scout

Heb eveneens zo'n brief ontvangen. Deadline 29 april.

Kon op de website zelfs mijn firmware-versie niet controleren omdat mijn password (admin) blijkbaar niet herkend wordt, ook niet na een reset.

Ten einde raad, ben ik dan naar de Orange verkooppunt in Oostende gereden. Daar zeiden ze me dat ze al een andere klant over de vloer hadden gehad en dat die oude routers niet kunnen worden updated. Als oplossing stelden ze me voor mijn abonnement te veranderen (in feite opnieuw te laten lopen) en een nieuwe router voor 39 Euro to kopen. Ben er niet op ingegaan.

Hebt u ondertussen nog iets ondernomen en/of verder nieuws van Orange gehoord?

walterBE
Veteraan verkenner

Orange weet of zou moeten weten welk toestel u heeft. Dat het niet updatebaar is dat is onzin. Het gaat hier over het oudste type dat verkocht is en de boodschap van die brief is uitdrukkelijk dat er een nieuwe firmware zou bestaan.

Eigenlijk is dit nog erger. Ze sturen u niet enkel een brief om te zeggen dat u moet updaten terwijl er geen opdate is. Maar de het verkoopspunt gaat u proberen een nieuw toestel te verkopen. 

Zoals een wijze man zei; men moet de problemen oplossen wanneer ze zich stellen. 

Doe niets en wacht af lijkt mij de verstandige keuze. 

walterBE
Veteraan verkenner

debroederij
Gewaardeerd verkenner

Hier net hetzelfde. Brief ontvangen. Daarin staat dat ik voor 15/04/2019 een update moet installeren om de modem te blijven gebruiken. Ze verwijzen naar de handleiding op www.orange.be/nl/flyboxupdate.

Als ik "Controleren op update" doe op onze First gen B310s-22 Flybox, dan krijg ik ook "Deze versie is up-to-date".

Hier draait ook versie 21.316.01.02.409. In de handleiding wordt bij de stappen om een manuele firmware te uploaden wel bestand B310s-22_UPDATE_21.329.01.01.314.bin getoond. 21.329... lijkt me toch nieuwer dan 21.316.

Maar op de pagina van Orange wordt nergens uitgelegd waar je dat firmware bestand zou kunnen vinden.

Leden met de meeste pluimen