Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-03-25 19h17
Antwoorden: 5 antwoorden
De klantendienst vertelde me, als ze me niet ( per ongeluk? ) weigerden, dat ik geduld moest hebben.
Het was naar de achterliggende dienst doorgegeven en de klantendienst als 1ste lijn niet meer kunnen doen... wat volkomen begrijpelijk is.
Maar..... wat niet begrijpelijk is, is dat we al bijna een week geen mobiele telefoon hebben op 3 van onze toestellen
Zo. Dit moest even van mijn hart...
Hey @Dennis4 ,
Het is natuurlijk een ambetante situatie. In zo'n geval zit je met 2 bedrijven die graag vingers wijzen naar elkaar. De oude en de nieuwe provider. De oude provider moet om te beginnen je nr's vrijgeven zodat de nieuwe provider ze kan overnemen. En daar ergens is het dus misgelopen, heeft de vorige providers de nummers niet goed vrijgegeven of is er een ander probleem? Who knows, de achterliggende diensten moeten dit uitzoeken. Enigste wat je kan doen is afwachten en regelmatig bellen naar de klantendienst om te horen of er reeds een update is (om de 2 dagen bellen!).
Je kan gerust denken of zelfs "dreigen" om terug te gaan naar de vorige provider maar dat is helaas geen optie. Zolang de nr's niet actief komen te staan bij de nieuwe provider kunnen ze ook niet terug overgezet worden naar de vorige provider.
Je hebt sowieso recht op een compensatie per dag en per nummer zie https://bipt.be/consumenten/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht . Dit vraag je dan aan via de klantendienst eens de nummers effectief zijn overgedragen en actief zijn.
En even voor alle zekerheid, al eens de simkaarten van de vorige provider terug in de gsms gestoken? Want het is niet de eerste keer dat ze plots weer actief werden na een mislukte overname.
Een update, vanmorgen een mailtje dat ze alles gestopt hebben... Bij de oude provider staan de simkaarten als inactief...
Na contact met de klantendienst via telefoon, zou alles opnieuw gestart worden... via een privébericht op X ( Twitter) werd dit bevestigd en sprak men over nieuwe simkaarten die moeten aankomen via Bpost.. ( klantendienst via X reageerde op een publieke tweet van enkele dagen geleden... )
Nu fingers crossed en kaarsjes branden... als het nu weer misloopt vrees ik dat er niets anders op zit dan alles naar een andere provider te verhuizen ( 2x internet en 5x mobiel ).
Ik heb hier vroeger toen Orange nog Mobistar was ( en Base was Orange ) nooit geen last mee gehad...
Bedankt voor de bemoedigende reacties, ik hou jullie op de hoogte.
Niet fijn om te horen, een vriend van mij heeft dit ook meegemaakt. Hij heeft een dossier laten opmaken en de dagen dat hij geen telefoon had heeft hij die dagen niet moeten betalen.
@Dennis4 goedemorgen,
het kan ook zijn dat je oude provider het niet goed gedaan heeft
gebeurd vaker! Heel erg.
Haal je kaarten er eens terug uit.
Ga eens naar een shop?
Of probeer ens een berichtje te doen naar FB-Messenger.
https://www.facebook.com/OrangeBelgium
Succes.