annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat moet ik doen? 3 nummers al een week zonder ontvangst na overdracht Undo --> Orange

Topic gestart op: 09-03-25 19h17

Antwoorden: 5 antwoorden

Dennis4
Aspirant verkenner

Wat moet ik doen? 3 nummers al een week zonder ontvangst na overdracht Undo --> Orange

  • Dinsdag 4 maart overdracht gestart,  oude sims vielen vrijwel direct uit. Nieuwe sims maken tot op heden geen verbinding... het gaat om 3 sims, waaronder voor mijn kinderen dat ze bereikbaar zijn ( ivm problemen openbaar vervoer,  van en naar school )

De klantendienst vertelde me, als ze me niet ( per ongeluk? ) weigerden, dat ik geduld moest hebben.

Het was naar de achterliggende dienst doorgegeven en de klantendienst als 1ste lijn niet meer kunnen doen... wat volkomen begrijpelijk is.

Maar..... wat niet begrijpelijk is, is dat we al bijna een week geen mobiele telefoon hebben op 3 van onze toestellen

Zo. Dit moest even van mijn hart... 

Labels (4)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Dennis4 ,

Het is natuurlijk een ambetante situatie. In zo'n geval zit je met 2 bedrijven die graag vingers wijzen naar elkaar. De oude en de nieuwe provider. De oude provider moet om te beginnen je nr's vrijgeven zodat de nieuwe provider ze kan overnemen. En daar ergens is het dus misgelopen, heeft de vorige providers de nummers niet goed vrijgegeven of is er een ander probleem? Who knows, de achterliggende diensten moeten dit uitzoeken. Enigste wat je kan doen is afwachten en regelmatig bellen naar de klantendienst om te horen of er reeds een update is (om de 2 dagen bellen!).

Je kan gerust denken of zelfs "dreigen" om terug te gaan naar de vorige provider maar dat is helaas geen optie. Zolang de nr's niet actief komen te staan bij de nieuwe provider kunnen ze ook niet terug overgezet worden naar de vorige provider.

Je hebt sowieso recht op een compensatie per dag en per nummer zie https://bipt.be/consumenten/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht . Dit vraag je dan aan via de klantendienst eens de nummers effectief zijn overgedragen en actief zijn.

En even voor alle zekerheid, al eens de simkaarten van de vorige provider terug in de gsms gestoken? Want het is niet de eerste keer dat ze plots weer actief werden na een mislukte overname.

Dennis4
Aspirant verkenner

Een update, vanmorgen een mailtje dat ze alles gestopt hebben... Bij de oude provider staan de simkaarten als inactief...

Na contact met de klantendienst via telefoon, zou alles opnieuw gestart worden... via een privébericht op X ( Twitter) werd dit bevestigd en sprak men over nieuwe simkaarten die moeten aankomen via Bpost.. ( klantendienst via X reageerde op een publieke tweet van enkele dagen geleden... )

Nu fingers crossed en kaarsjes branden... als het nu weer misloopt vrees ik dat er niets anders op zit dan alles naar een andere provider te verhuizen ( 2x internet en 5x mobiel ).

Ik heb hier vroeger toen Orange nog Mobistar was ( en Base was Orange ) nooit geen last mee gehad...

 

Bedankt voor de bemoedigende reacties, ik hou jullie op de hoogte.

0 pluimen
Henk
Ervaren verkenner

Niet fijn om te horen, een vriend van mij heeft dit ook meegemaakt. Hij heeft een dossier laten opmaken en de dagen dat hij geen telefoon had heeft hij die dagen niet moeten betalen.

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Dennis4 goedemorgen,

het kan ook zijn dat je oude provider het niet goed gedaan heeft

gebeurd vaker! Heel erg.

Haal je kaarten er eens terug uit.

Ga eens naar een shop?

Of probeer ens een berichtje te doen naar FB-Messenger.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Succes.

2025.jpg

 

 

Josette is ook een klant, maar je mag het antwoord als oplossing markeren als het je heeft geholpen, dank U. Breng eens een bezoekje in de babbelhoek.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen