Mobiel netwerk
Hoe zit het mobiele netwerk van Orange in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

slechte ontvangst

sinds Corona dien ik veel van thuis uit te werken. 

Klanten geven mij bijna altijd mee dat het telefoongesprek bar-slecht is tussen ons. 

op andere locaties heb ik hier geen problemen mee. 

zopas gebeld naar de technische dienst van Orange, mijn adres heeft perfecte verbinding. ligt aan de isolatie in mijn huis. daar valt blijkbaar niets aan te doen...

toch vraag ik het hier nog eens, kan iemand mij helpen die verbinding te verbeteren? zijn er providers waar het beter werkt? Ik zou uiteraard na 17 jaar niet willen veranderen van Orange naar ergens anders maar mijn werk mag er niet onder lijden.

HELP!!

14 ANTWOORDEN 14
Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

Als u wifi in huis hebt @Emma8600 kunt u eens zien of u VoWifi kunt activeren https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

Dit laat toe te bellen over de wifi als u een slechte verbinding hebt om te bellen

U kunt eventueel ook een Femtocell vragen - zie hier onderaan https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/ik-ondervind-netwerkproblem...

Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Beste Gregory,

Ik heb deze morgen al gebeld naar 5000 en daar kreeg ik enkel te horen dat er niets aan te doen was. dat ik eventueel aan een raam kon staan om te telefoneren, echter is dat voor mij geen oplossing om telkens mijn PC mee te verhuizen als er een klant belt.

bellen via WIFI heb ik ook deze morgen geactiveerd, ik heb dan mijn collega's laten bellen naar mij en ook dit blijkt geen oplossing te zijn.

Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

Dag @Emma8600 

In dat geval heb ik weinig inspiratie.  Aan het venster gaan staan is geen oplossing

VoWifi

- is je smartphone compatibel ? https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

- heb je je smartphone  goed ingesteld ?

- heb je een goede wifi verbinding ?

Femtocell

- als je aan je raam moet gaan staan denk ik ( ik althans) dat dit kan helpen.

- ik zou nogmaals de 5000 bellen en aandringen

Succes in ieder geval

Highlighted
Leidende sjamaan

@Emma8600  aandringen op een Femtocell en zien dat ze je er eentje opsturen. Je bereik van de masten kunnen perfect zijn maar binnenhuis is dus erg slecht. Ik zou nog eens vragen of je een Femtocell kan krijgen. 

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte. 

Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

@Emma8600  schreef:

Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte. 

Ja, @Emma8600 Laat iets weten

0 pluimen
Highlighted
Leidende verkenner

Ik zou eens proberen met een andere telefoon. Eender welk Android toestel bv.

Vaak is het zo dat slechte ontvangst onderbrekingen  geeft in je signaal. Dus uitvallen bij stukjes en brokken.
Als het een andere storing is die neerkomt op slechte verstaanbaarheid ligt dat soms gewoon aan een slechte telefoon.
Ik heb dat ooit gehad met een Iphone, lang geleden, en dat heeft me toen maanden gekost om te geloven dat het toch aan mijn telefoontoestel lag.
Dus : probeer eens jouw eigen simkaart te stoppen in een ander toestel waarvan je weet dat de gesprekken een goede kwaliteit hebben.

Nog een advies dat ik hier al heb gegeven : ga eens op 2G staan met je telefoon en probeer daarmee te bellen. Het 2G signaal is soms beter voor telefoneren van binnenuit en geeft nog altijd een degelijke gesprekskwaliteit. Als dat het probleem zou kunnen oplossen...

Of je al dan niet slechte ontvangst hebt kan je controleren door een app te installeren in het genre van 'Network signal info' en daar te bekijken wat je ontvangst is en tussen welke cijfers in dbm het schommelt.

Mocht het resultaat slecht uitvallen, bekijk dan of je in een zeer goed geisoleerd huis woont. Die nieuwste generatie huizen met zeer grondige isolatie gaan ook het signaal van een andere operator tegenhouden, tenzij die zijn antenne misschien veel dichter bij je huis staat.

0 pluimen
Highlighted
Veteraan verkenner

Als u belt of gebeld word wat hoor je dan door die gsm of dat toestel? Want ik heb namelijk ook slecht ontvangst. Ik belde gisteren namelijk naar Telenet, en zit zelf al met oorsuizen. En door die gsm hoor je precies steeds niets anders dan wind blazen. Net of je aan zee zit, of voor een windveld. Trouwens mag ik mijn gsm niet teveel bewegen want dan hoor ik die wind ook. In ieder geval weet ik niet wat het is ik heb 20 min. gebeld met Telenet maar na een kwartier was het er niet meer. Aan Telenet ligt die fout niet want ik gebruikte dat toestel daar al.

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Hey Iedereen,

zopas een vriendelijke dame aan de lijn gehad. Ze raadde mij aan om mijn simkaart eens te vernieuwen. Simkaart is nu besteld. 
Zo’n femtocell ontvang ik normaal niet gezien ik geen internet heb van Orange. Kan ik ook niet wijzigen gezien deze op naam van de onderneming staat waarvoor ik werk. 

ik hoor over het algemeen heel goed, maar het is de persoon aan de andere kant die mij niet verstaat. Moest het 1 iemand zijn dan mag het aan hen maar iedereen zegt het me.

het kan niet aan mijn telefoon liggen want deze is nog maar 3 maand oud, de vorige had ook geen goeie connectie.

ik heb redelijk lang gewacht om stappen te ondernemen maar was het vandaag kotsbeu daarom dat ik vandaag nog maar contact opgenomen heb met jullie en orange. Fingers crossed dat het met de nieuwe simkaart wel lukt hè!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen