Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-08-20 10h13
Antwoorden: 26 antwoorden
sinds Corona dien ik veel van thuis uit te werken.
Klanten geven mij bijna altijd mee dat het telefoongesprek bar-slecht is tussen ons.
op andere locaties heb ik hier geen problemen mee.
zopas gebeld naar de technische dienst van Orange, mijn adres heeft perfecte verbinding. ligt aan de isolatie in mijn huis. daar valt blijkbaar niets aan te doen...
toch vraag ik het hier nog eens, kan iemand mij helpen die verbinding te verbeteren? zijn er providers waar het beter werkt? Ik zou uiteraard na 17 jaar niet willen veranderen van Orange naar ergens anders maar mijn werk mag er niet onder lijden.
HELP!!
Ze geven normaal enkel zo’n toestel als je ook internet van Orange hebt. Ik probeer nu met de nieuwe simkaart zodra ik deze ontvangen heb. Indien niet beter, dan hang ik terug aan hun lijn 😄
@Emma8600 schreef:
Ze geven normaal enkel zo’n toestel als je ook internet van Orange hebt. ... knip ...
Dat is niet waar, je hebt een werkende internetlijn nodig, maar deze moet helemaal niet van Orange zijn. Een Orange medewerker die dat zegt weet niet waar hij het over heeft. Of het zou sedert gisteren veranderd moeten zijn.
Die vaste internetlijn is nodig omdat een FemToCel de telefoon signalen die uitgezonden worden door de masten van Orange rechtstreeks op de servers van Orange gaat halen en die in uw woonkamer opnieuw uitstraalt. Het is dus eigenlijk gewoon een mini zendmast van Orange. Dat gaat dus ook werken in een regio waar heinde en verre geen Orange mast te bekennen is, want die is niet nodig.
Het is wel zo dat Orange eerst zal nagaan of het signaal bij inderdaad zo zwak is dat er binnenhuis geen goede ontvangst is. Is dat wel het geval zal je geen FemToCel krijgen.
Een Femtocell haalt zijn 'bron' van een internetverbinding thuis.
Er was reeds een topic over of het ook kan met een andere provider voor vast internet : https://community.orange.be/t5/Netwerk/Femtocel-mogelijk-met-andere-internetprovider/td-p/8018
Dag @Emma8600
In dat geval heb ik weinig inspiratie. Aan het venster gaan staan is geen oplossing
VoWifi
- is je smartphone compatibel ? https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi
- heb je je smartphone goed ingesteld ?
- heb je een goede wifi verbinding ?
Femtocell
- als je aan je raam moet gaan staan denk ik ( ik althans) dat dit kan helpen.
- ik zou nogmaals de 5000 bellen en aandringen
Succes in ieder geval
Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
1 | |
1 |