annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

4G werkt niet

Topic gestart op: 13-03-21 23h21

Antwoorden: 8 antwoorden

Taffelaar
Aspirant verkenner

4G werkt niet

Beste 

2 weken geleden ben ik overgestapt van Mobilevikings naar Orange. Nadat mijn simkaart(herlaadkaart) aankwam, plaatste ik deze enkele dagen later in mijn toestel (dit is nu 1 week geleden). Hierna wou ik mij aanmelden op My orange. Echter moest ik 48u wachten dus zo gezegd zo gedaan. Ik kan mijn nummer ingeven in de app, maar ontvang de 6-cijferige code niet. Bijkomend testte ik ook als ik een sms berichtje kon verzenden, maar dit werkte tevens niet. Ook mijn 4G werkt niet, zelfs niet na de stappen te volgen voor het handmatig instellen van het netwerk. Ik ben nu enkele dagen aan het proberen om mijn gsm/simkaart operationeel te krijgen, maar tevergeefs. Ik hoop via deze weg een oplossing te vinden voor mijn probleem.

Met vriendelijke groet 

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Taffelaar
Aspirant verkenner

Beste 

Ik heb uw tips ter harte genomen en heb bovenvermelde zaken gecontroleerd. Ik heb inderdaad nog bereik op mijn oude simkaart van Mobile Vikings. Verder heb ik wel een sms gehad dat mijn orange simkaart geactiveerd is, maar geen sms over de nummeroverdracht. Verder kan ik niet bellen en ook niet gebeld worden. 

Wat zijn de verdere stappen die ik dien te ondernemen? Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Taffelaar  

Oke dus je nummeroverdracht is niet of nog niet doorlopen. Ik vermoed zelf dat het komt omdat je een klantnummer hebt gegeven om de overdracht te doen maar Mobile Vikings heeft enkel virtuele klantnummers. Beste is dus een simkaartnummer door te geven voor de overdracht. 

Als je een Facebook account hebt kan je sturen via Messenger naar het webcare team om het op die manier in orde te maken. Geef daarbij je volledige gegevens op als ook je simkaartnummer. Je dient hier te wachten op een antwoord zodra alles in orde is. Dit kan eventjes duren omdat ze het bij de juiste dienst neerleggen. 

Je kan ook naar een shop gaan en het daar in orde laten maken dan heb je kans dat het sneller gaat werken aangezien ze daar direct de aanvraag starten. 

Eventueel bellen gaat ook +32 2 745 95 00 maar de kans dat ze het via een dossier gaan doen is groot omdat ze zelf bij de klantendienst geen NMP ( nummerportering ) kunnen opstarten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Taffelaar
Aspirant verkenner

Beste 

Voor de overdracht heb ik de nummers op de simkaart gebruikt zoals werd aangegeven in de instructies bij de overdracht. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Taffelaar  

Oke maar toch is de overdracht niet gedaan anders zou je bereik al weg moeten zijn bij Mobile Vikings. 

Kan ook zijn dat Mobile Vikings je nummer heeft tegengehouden of er is iets fout gegaan. Maar daarom moet je Orange contacteren om dat te laten na kijken.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen