Profiel van datakiller

Pisteur expérimenté

• 

22 Berichten

5G compatibele telefoon

Hey,

Weet iemand of een telefoon uit duitsland (S20 5G) gecertificeerd is voor het 5G netwerk? Of moet die via Orange gekocht zijn?

Super User

• 

11.2K Berichten

@datakiller 

In principe kan je uit elk land je gsm toestel kopen en die gebruiken in het land waar je woont maar er zijn uitzonderingen op de regel. 

Sommige landen locken hun toestel zodat je die enkel in dat land kan gebruiken. Ook kan het zijn dat er sommige applicaties of instellingen niet werken bij een geïmporteerd toestel. Dat zijn de dingen waar je rekening mee dient te houden. 

Persoonlijk zie ik ook niet direct de reden waarom je zo een toestel in Duitsland zou willen kopen terwijl die hier ook te koop zijn. Ok het kan kwa prijsverschil zijn ja maar weet ook dat bepaalde update's of bepaalde functies hier niet uitgerold zullen worden die in andere landen weer wel uitgerold kunnen worden. 

Maar om je vraag concreet te antwoorden , als dat toestel 5G ondersteund en je steekt een Orange simkaart erin en er is 5g beschikbaar dan zou dat toestel het in principe moeten ondersteunen. Maar die zekerheid is er nooit natuurlijk aangezien die uit het buitenland komt. 

Pisteur expérimenté

• 

22 Berichten

@patrick2 Ik heb het toestel al, VoLTE en VoWiFi werkt (visual voicemail niet maar van de telefoon is er een poging tot dus vermoedelijk gewoon een bug ergens)

Dus hopelijk werkt 5G ook.

Super User

• 

11.2K Berichten

@datakiller 

Maar je weet dat Orange pas is begonnen met het 'activeren' van 5G de uitrol is niet overal dat gaat nog ff duren. Dus als je ergens in de buurt woont waar 5g uitgerold is kan je het eens testen. 

Pisteur expérimenté

• 

22 Berichten

Ik kom vaak langs een 5G gebied maar nog geen "provider update" gehad voor 5G, is die nodig? Normaal kreeg je die in april maar mogelijks is de planning uitgelopen? Of je krijgt dat niet tezien en ik heb de update al gehad, dat kan ook.

Super User

• 

11.2K Berichten

@datakiller 

Hoe dat precies werkt op een Samsung geen idee eerlijk gezegd. Ik gebruik een iPhone en in moet naar instellingen en info gaan en dan krijg ik een pop-up met daarin te lezen , u heeft een provider update klik op ok of annuleren. 

Bij een Samsung kan dat automatisch zijn of ook een pop-up maar dat weet ik dus niet. Als je kijkt bij je instellingen bij mobiel netwerk zie je dan daar staan dat je 5g aanstaat ? Want je dient dit wel aan te zetten op je toestel anders werkt het zeker niet. 

Pisteur expérimenté

• 

22 Berichten

Normaal krijg je een popup denk ik maar dat ben ik dus niet zeker, nog nooit gehad vandaar m'n vraag ook.

5G op mijn esim staat aan.

Super User

• 

11.2K Berichten

@datakiller 

Daar weet ik het antwoord ook niet op is dit dan hetzelfde is of niet. 

Je kan eens kijken of je provider instellingen gewijzigd zijn naar Orange 50.0 want die dien je te hebben voor 5G ondersteuning , aangezien mijn 5G aanstaat maar ik niet kan gebruiken. Waar ik woon is er nog geen 5G. 

Loading...