Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-06-24 11h35
Antwoorden: 7 antwoorden
In 9000 Gent, omgeving UZ Gent zijn er constant 5G storingen.
4G (LTE) is geen probleem als ik deze bewust aanzet in de instellingen van Samsung A54.
Als ik 5G en automatisch selecteer, werkt het even en word ik van het netwerk gewoon gegooid zonder enige waarschuwing met 0% connectiviteit. Deze situatie is al maanden bezig met gevolg dat ik dus gewoon op 4G (LTE) alles laat staan.
Waarom bestaat er dan de 5G optie?
Hier in Antwerpen sinds deze morgen ook geen verbinding met 5G. Ik heb ook een A54 maar op de andere toestellen werkt het hier ook niet.
De klantendienst weet van niets...
Ik werk in die regio in Gent, dus dagelijks manueel verzetten in de instellingen is niet praktisch. Nu blijft deze op 4G LTE staan terwijl elders ik wel op 5G zou kunnen, maar dus niet meer gebruik.
Het is niet dat hij dan minder snel werkt, maar effectief onbereikbaar op het netwerk geeft.
Klopt, er zijn upgrade werkzaamheden bezig werd verteld van voor nieuwjaar reeds.
Echter waarom gooit deze mij dan volledig van netwerkdekking? In plaats van naar 4G LTE te schakelen?
@ApachePierre schreef:
... knip ...
Echter waarom gooit deze mij dan volledig van netwerkdekking? In plaats van naar 4G LTE te schakelen?
Zoals je schrijft, wanneer de 5G niet goed (genoeg) meer is zou je automatisch moeten terugvallen op 4G.
Mijn A53 5G doet dat feilloos ...
Misschien bij de fabrikant eens peilen voor een software / firmware update? Ik denk niet dat Orange daar voor iets tussenzit, zoniet zou ik er ook last van hebben vermoed ik ...
Moest je nooit op 5G kunnen, dat is een ander verhaal ...