Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-10-24 15h21
Antwoorden: 4 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
We zijn momenteel enkel klant bij Orange voor de gsm, maar zouden graag ook voor tv en internet, die momenteel bij proximus aangesloten is via ADSL, overstappen naar Orange via coax kabel.
We stellen vast dat er een coaxkabel van aan de paal tot op de zolder ligt, maar weten niet of deze aangesloten en bruikbaar is. Waar kunnen we terecht voor een test of info of deze in het centrale kastje is aangesloten?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey @Gernoasje ,
Als je Proximusklant bent dan zal de kabel mogelijks afgekoppeld zijn aan de paal. Nu, dit is niet erg, als de technieker van Orange langskomt dan sluit hij dit weer aan.
Wat de kwaliteit betreft van de kabel en het signaal, dit kan enkel getest worden ter plaatse wanneer de technieker er is. Als het signaal onvoldoende is dan zal de installatie kostenloos geanulleerd worden. Dus met andere woorden, je kan proberen klant worden, lukt het niet, dan zijn er geen kosten aan verbonden.
Hou er rekening mee, als de kabel binnenkomt op zolder en de hoofdaansluiting zit ook effectief op zolder, dan zal daar ook effectief de modem geplaatst worden. Er zal dan moeten gekeken worden om een mesh systeem te plaatsen om het internet tot beneden te krijgen. Er moet ook uiteraard een coax aansluiting aanwezig zijn in de buurt van de TV, ander kun je geen TV kijken.
Je kan beste naar een orange winkel gaan en deze benodigdheden mee nemen naar daar zodat ze jou goed kunnen verder helpen
Hey @Gernoasje ,
Als je Proximusklant bent dan zal de kabel mogelijks afgekoppeld zijn aan de paal. Nu, dit is niet erg, als de technieker van Orange langskomt dan sluit hij dit weer aan.
Wat de kwaliteit betreft van de kabel en het signaal, dit kan enkel getest worden ter plaatse wanneer de technieker er is. Als het signaal onvoldoende is dan zal de installatie kostenloos geanulleerd worden. Dus met andere woorden, je kan proberen klant worden, lukt het niet, dan zijn er geen kosten aan verbonden.
Hou er rekening mee, als de kabel binnenkomt op zolder en de hoofdaansluiting zit ook effectief op zolder, dan zal daar ook effectief de modem geplaatst worden. Er zal dan moeten gekeken worden om een mesh systeem te plaatsen om het internet tot beneden te krijgen. Er moet ook uiteraard een coax aansluiting aanwezig zijn in de buurt van de TV, ander kun je geen TV kijken.
Mogen wij die kabel van op de zolder zelf eerst verlengen en doortrekken tot beneden zodat daar een test kan gebeuren of moeten ze testen rechtstreeks op de kabel die binnenkomt van buiten?
Je kan de vraag eens aan de klantendienst stellen of tot aan een shop gaan en het daar vragen, @Gernoasje