Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-09-20 18h27
Antwoorden: 12 antwoorden
Er was enkele uren geleden een internet storing en Orange heeft zich verontschuldigd.
Storing zou nu opgelost zijn; of is er ergens anders ook storing?
Hier stond alles op slot en geen internet.
Voor wie dit ooit zou voorhebben met een nieuw toestel of als nieuwe klant : APN instelling wijzigen zoals hier uitgelegd :
en als oude klant zonder nieuw toestel? kan ik iets doen als dit nog eens zo vaak voorvalt?
grtjs
Om je daar op te kunnen antwoorden zou ik eerst de oorzaak van je probleem moeten kennen.
Toestel gerelateerd probleem ? Simkaart ? : Vervangen
Settings (mobiele data uit of Apn ?) ? : Aanpassen
Slechte ontvangst ? Heb je netwerkontvangst of niet ? Verplaats je...
Sta je op 2G en is dat overbelast of te traag voor je gebruiksdoeleinden ? Ga op 4G of 3G.
Is er een probleem bij Orange, nationaal of lokaal ? Daar kan je zelf niet veel aan doen, behalve je toestel herstarten bij het einde van de storing. Dat helpt ook als het probleem aan een softwareprobleem op je smartphone ligt..
Dat zijn zo ongeveer mijn eerste ideeën als het soms wel lukt en soms niet.
Als het helemaal niet / nooit lukt komen er nog andere oplossingen bij zoals je settings bij orange zelf (van je prepaid of abonnement),of mobiele data daar aan staat, bundel niet opgebruikt is, je rekeningen betaald zijn in geval van abonnement, etc..
heyy
ja het is niet enkel op mijn mobiel dat ik geen internet heb maar ook mijn smart tv en playstation valt het internet dan uit.
op mijn mobiel staat dan dat ik verbonden ben met het internet(wifi) maar deze werkt dan niet. Dit gebeurt wel vaker , vooral in de avond. Een tijdje geleden was dit ook overdag 3 dagen lang.
Drie toestellen hebben dat probleem ? Alle drie verbonden met wifi ?
Kan je handmatig verbinden met wifi en internet en daarna een webpagina laden ?
Of lukt de connectie met geen enkel toestel ?
Staat de modem ver van waar je toestellen staan ?
Is er een lichtje op de modem dat aanduidt of je sync / netwerk hebt ? Gaat er een lampje uit ?
Heb je op het moment van de storing wel internet als je het bedraad aansluit ?
Ik vraag me af of je internet uitvalt (geen sync) of je misschien een nieuwe modem nodig hebt omdat de wifi stuk is.. of je modem te ver staat van je apparaten.
Eerste geval : storing op te lossen door orange of telenet.
Bij orange weet ik het niet maar bij andere merken kan de klantendienst nakijken of er sync loss geweest is. Of met andere woorden je verbinding vaak uitvalt.