annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw Nummer , zelfde sim?

Topic gestart op: 12-12-22 19h47

Antwoorden: 6 antwoorden

hoefkensj
Aspirant verkenner

Nieuw Nummer , zelfde sim?

OPGELOST

Door de recente hack van whatsap staan 3mln+ belgische naam+nummers te koop op het internet. (met gratis samples per land) , mijn nummer is ofwel beschikbaar als een van de gratis samples of belgie is een populair land dat vaak gekocht word, want heb al enkele probe telefoontjes gehad (er word gewoon gerinkeld om te kijken of de telefoon overgaat) vaak vanuit rusland of oostblok , maar ook z-america enz...

het  is nu dus afwachten op de lawine van phishing en reclame berichten op zowel whatsap als men eigenlijke nummer. daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om van nummer te veranderen maar dezelfde sim te behouden (zodat ik niet weer met men paspoort naar de winkel hoef), en itsme/myid enzo ook gelinkt kunnen blijven.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

@hoefkensj 

Veranderen van nummer is perfect mogelijk (al dan niet met dezelfde simkaart). Neem hiervoor contact op met de klantendienst.

Echter bij het veranderen van nummer zal je ItsMe terug moeten ingesteld worden.
Zie https://support.itsme-id.com/hc/nl/articles/36**bleep**3-Hoe-pas-ik-mijn-telefoonnummer-aan-
(hopelijk werkt de link want blijkbaar lukt het niet om rechtstreeks naar de pagina te linken)

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
hoefkensj
Aspirant verkenner

ah oke bedankt voor de info, ik dacht/hoopte dat itsme ipv op het feitenlijke gsmnr op het IMSI zou gewerkt hebben, en dat van nummer veranderen dus ook gewoon een kwestie van een ander nummer aan dat IMSI te koppelen...

ik veronderstel dat de overheid je naam wel aan dat imsi koppeld (aan het eigenlijke nummer zou nogal dom zijn in hun geval)

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@hoefkensj 

Je ITSME wordt gekoppeld aan je gsm nummer. 

Daarom als je je gsm nummer stop zet dan ben je ITSME ook kwijt als je het niet reset natuurlijk. Maar hun hebben verder geen gegevens hoor ook al is dit aan je nummer gekoppeld.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@hoefkensj @Pletse 

Nee je krijgt niet zo maar even een nieuw nummer je zal in elke situatie naar de shop moeten gaan ter identificatie. Of je nu je simkaart behoud of dat je een nieuwe simkaart krijgt die vlieger gaat niet zo maar op. 

Ik kan dan even in jou plaats ter plaatse gaan of bellen en hup nummer veranderd en wie zegt er dat ik jou ben ? Al met al het antwoord is en blijft nee je moet naar en shop , jou eigen identificeren en dan pas kan er iets gedaan worden. Er is geen andere mogelijkheid. 

Je ITSME account is gekoppeld aan je gsm nummer niet aan je simkaart. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

@Patrick 

De tijd dat je verplicht was om alles via de winkel te doen is al lang voorbij hoor... Via de klantendienst (telefonisch) doen ze ook al heel veel. Ze zien welk nummer er inbelt, daaraan kunnen ze al herkennen of er iemand anders belt in naam van .... en je moet je ook identificeren bij bepaalde aanvragen door bvb rijksregisternummer/identiteitskaartnr te vermelden.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen