annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding onmogelijk

Topic gestart op: 21-10-24 19h27

Antwoorden: 9 antwoorden

Nillens
Aspirant verkenner

Port forwarding onmogelijk

Hallo,

Ik hoop hier de oplossing te vinden voor mijn probleem. Ik probeer al weken de port Forwarding in orde te krijgen zodat ik mij camera's vanop locatie (4G) kan bekijken. Via wifi loopt t allemaal goed maar van zodra ik buitenshuis ben... niets meer. Ik heb op de modem de poort al open proberen te zetten maar de er gaat niks open. Vandaag met Orange gebeld en de technieker raakte ook niet in mijn modem, de toegang werd hem geweigerd, hij begreep niet hoe dit kon. Modem is ook al eens gereset maar ook dat hielp niet. Als ik via de "port Forwarding tester" kijk is er geen enkele poort die open staat. Ik ben stilletjes aan radeloos. Ik heb hier wel iets gelezen van "bridge modus" maar t kan toch niet de bedoeling zijn dat je extra kosten gaat doen om van buitenaf in je netwerk te raken en een router moet bijhangen.

Heeft er iemand een idee?

Thx alvast.

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Nillens
Aspirant verkenner

Ok! Dat ga ik morgen even proberen. 
Dus even voor de zekerheid.. laat ik de camera dan ingeplugd in de Nvr of haal ik deze er vanaf en plug ik m in een Switch.. 

0 pluimen
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Nillens ,

Euh, goeie vraag! Ik vermoed dat jouw NVR een ingebouwde POE switch zal hebben en dat dit niet echt veel verschil zal uitmaken. Wel opletten dat je camera’s in het correct IP-range zitten. Het kan bvb zijn dat je NVR op 192.168.0.x zit maar de camera’s achter de NVR verborgen zitten op 192.168.1.x en dan zul je problemen krijgen.

0 pluimen
Nillens
Aspirant verkenner

Aha.. idd.

de nvr zit op 192.168.1.x en de camera’s op 192.168.2xx. 
dus die moeten dan een ander ip adres krijgen.. juist?

0 pluimen
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Nillens ,

Begin eerst eens de NVR en IP te geven op de range 192.168.0.x en bekijk dan eens of je hem van buitenaf kunt benaderen. Als dat niet lukt ook eens een camera een IP toekennen in die range.

0 pluimen
Nillens
Aspirant verkenner

De NVR heeft een ip adres in die range... dat lukt dus niet 

Als ik poort 100 test met open port check tool dan krijg ik "port is closed"...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen