Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-04-25 15h07
Antwoorden: 6 antwoorden
Hallo iedereen,
Ik ben onlangs overgestapt van Telenet (waar alles wel werkte) naar Orange en heb een probleempje bij het port forwarden van poort 80. Ik heb zelf al kunnen overschakelen van een shared naar een fixed IP-adres en port forwarding werkt ook 100% zeker, aangezien een Minecraft-server op poort 25565 wel geforward wordt. Het probleem zit dus bij die poort 80: er draait namelijk een kleine webserver (op een Raspberry Pi) op poort 6080 en die zou ik graag willen forwarden naar poort 80 op mijn publieke IP, maar dit werkt niet. Het rare is dat de website wel toegankelijk is als ik een andere poort (bv. 81, 82, 8000, ...) instel. Op de website van Orange vind ik hier heel weinig info over terug en naar mijn weten is ook enkel poort 8080 niet beschikbaar om te gebruiken, aangezien je Remote Access voor je modem daarop steunt. Hieronder ook nog een foto van de port forwarding-instellingen.
Alvast bedankt,
Leon, zoon van Vicky
Voor zover ik hier in andere post vind.
Klopt : je zult een andere port moeten gebruiken
DMZ zou ook moeten gaan - maar zou dit niet doen
En is er een reden waarom ik poort 80 niet kan gebruiken? Want ik denk niet dat die poort door een andere service van Orange wordt gebruikt, dus ik snap niet echt waarom ik deze niet zou kunnen gebruiken.
Als je perse die port wil gebruiken, neem dan DMZ - maar zorg dat je een goede firewall op je server staan hebt
Geen enkel idee. Als ik hier opzoek zie ik dat het niet gaat
Kun je geen andere poort gebruiken ?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
6 | |
4 | |
2 | |
2 | |
2 |