Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-02-23 18h40
Antwoorden: 1 antwoord
Op 22/12 werd Orange in onze woning aangesloten. Zonder problemen. Test oké, perfect internet tot en met vorige week dinsdag. Alles offline. Geen internet meer. Blijkbaar had Telenet ‘iets’ gedaan in het aansluitpunt buiten op straat om het geruis op de lijn weg te nemen. Geen communicatie ontvangen. Zelf moeten vaststellen dat we dus zonder internet zaten. Gebeld naar Orange en daar vertelden ze dat de netwerkbeheerder ook aanwezig moest zijn als er een technieker van Orange langs ging komen. Vandaag afspraak met medewerker van Telenet en Orange. Blijkt dat er nu ineens een defect is aan de kabel, buiten, onder het voetpad.
Het internet heeft een dikke maand gewerkt, na interventie van Telenet ineens niet meer. Vandaag offerte ontvangen voor herstel van de kabel… een kleine 3000€!!!! 605€ vergunning… 1461€ voor graaf en grondwerken OP PUBLIEK TERREIN… etc. Telenet is verantwoordelijk voor de COAX in onze gemeente. Wij zouden die kosten moeten betalen?? Volgens de medewerker van Telenet zouden die kosten voor Telenet zijn, als we daar klant waren. Nu moeten wij een kabel, eigendom van Telenet, Voor een kabel op publiek terrein, niet op onze eigendom, op eigen kosten laten herstellen. Zonder geen internet meer. Zelf geen werken uitgevoerd waardoor de kabel kan beschadigd zijn. Plots na een interventie van Telenet is de kabels ‘ineens’ kapot… Help! Bij Orange gooien ze de lijn gewoon dicht als we bellen. Alle tips en feedback zijn welkom! Dankje.
Dag @LiesC ,
Het kan inderdaad zijn dat ze jouw aansluiten en dat alles perfect werkt terwijl jij, zonder dit te merken, voor storing zorgt voor de rest van de straat. Telenet gaat dan op zoek naar de oorzaak door systematisch bekabeling te testen en af te sluiten en in dit geval kwamen ze bij jullie uit. Er moet blijkbaar ergens een probleem zijn bij jullie aftakking ook al merk je daar zelf niks van.
Ik ken 2 mensen met dezelfde ervaring met deze situatie.
In 1 geval is er een nieuwe coax voorzien geweest door de klant en werd de oude niet meer gebruikt (dit was bovengronds) en in het 2de geval is de persoon klant geworden bij Telenet voor de gratis herstelling/vernieuwing en is erna direct terug Orange klant geworden 😂.