annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met internetsnelheid

Topic gestart op: 25-12-20 15h16

Antwoorden: 11 antwoorden

OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

Problemen met internetsnelheid

Hey allen,

Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn wifi zeer traag is bij het browsen van internet op mijn iPhone. Via wifi op mijn Macbook kan ik zonder netwerk problemen Netflix streamen. Op mijn PS5 geraak ik niet in het online gedeelte van mijn games. Ik heb reeds de modem + versterker 5min uitgetrokken en opnieuw verbonden maar dit gaf geen verbetering. Via de orange speedtest heb ik een download snelheid van 95,6 mbps maar voor upload slechts 5 - 10 mbps. Ik heb geen kennis hiervan en weet dus niet of dit normaal is. 
Ik ben nu ongeveer een dikke maand geleden overgeschakeld van Telenet naar Orange en het is de eerste keer dat ik dit probleem voorheb. Normaal gezien heb ik totaal geen internet als er een probleem is met de wifi. Nu heb ik wel internet maar heel traag op de gsm, en niet voldoende om online te kunnen gamen.

 

heeft er iemand suggesties voor wat ik nog mogelijks kan proberen?

Alvast bedankt.

 

Olivier

Labels (1)
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@OlivierVerbeke  amai je wifi snelheid is goed hoor en zeker als je maar 100 Mbps hebt en niet de speedboot van 400 Mbps. Dus daar gaat je probleem niet liggen en zeker niet als je MacBook wel volledig mee gaat op die snelheden. Je upload is ook goed ook geen probleem maar upload is hoe snel je iets naar het web toe zet en het gaat erom dat je nu iets wil doen online dus je download is belangrijker nu en die is goed. 

Betreft je PS5 beste is die altijd met een kabel te verbinden dan haal je het maximale uit je Playstation. Nu blijken er bij Sony wel problemen te zijn met hun servers is iets wat ik op vele sites en dergelijke voorbij zie komen. Het is maar net met welke server je verbonden wordt en welke dat is kan je niet bepalen. 

Heb je je iPhone ook al eens herstart ? Welke iPhone heb je eigenlijk ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

Dag Patrick,

Alvast bedankt voor de snelle reactie op deze kerstdag!

 

Op mijn PS5 speel ik steeds met kabel en heb ik normaal dus geen problemen, ik vergat dus te vermelden dat het probleem op mijn PS5 zich voordoet, zowel via wifi als via ethernet.

De enige manier dat ik er in geslaagd ben om online te geraken in een game is door via mijn iPhone een 4G hotspot te maken en hiermee te verbinden met mijn PS5.

Ik heb een iPhone 12 Pro maar heb nog niet geprobeerd om deze te herstarten.

Daar het probleem zich ook op mijn PS5 bevond, dacht ik niet dat dit het probleem zou verhelpen. 

Nogmaals bedankt.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@OlivierVerbeke  een herstart van je toestellen kan wonderen verrichten. Eigenlijk vergeten veel mensen dat maar eens per week je toestel herstarten is eigenlijk een must. Op die manier 'reset' je eigenlijk je toestel en is beter voor je batterij en ook de instellingen zullen eens 'gewijzigd worden' . Nu niet letterlijk nemen dat je dan ook alles kwijt bent en opnieuw moet downloaden want in de praktijk zie je er zelf niks van maar je toestel optimaliseer je er wel mee en zeker je batterij. 

Misschien heb je een dubbele NAT waardoor je niet online geraakt. Maar je zou eens moeten kijken bij je instellingen in de PS5 welk NAT type je hebt. Als dat gekend is kan ik je misschien wat verder helpen daarmee. 

En ook tijdens de feesten help ik de mensen met hun vragen hoor 🙂 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 ik heb daarnet even gekeken en bij NAT Type van de PS5 staat er Type 2. De rest van de netwerk instelling zien er ook allemaal ok uit. Zelfs bij Internet Connection staat er succesvol, ookal is dit zeker niet het geval 😃

Zou het eventueel kunnen helpen om mijn siligence modem te resetten naar fabrieksinstellingen? Of kan dit misschien meer kwaad dan goed doen?

 

Bedankt!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen