annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met internetsnelheid

Topic gestart op: 25-12-20 15h16

Antwoorden: 11 antwoorden

OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

Problemen met internetsnelheid

Hey allen,

Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn wifi zeer traag is bij het browsen van internet op mijn iPhone. Via wifi op mijn Macbook kan ik zonder netwerk problemen Netflix streamen. Op mijn PS5 geraak ik niet in het online gedeelte van mijn games. Ik heb reeds de modem + versterker 5min uitgetrokken en opnieuw verbonden maar dit gaf geen verbetering. Via de orange speedtest heb ik een download snelheid van 95,6 mbps maar voor upload slechts 5 - 10 mbps. Ik heb geen kennis hiervan en weet dus niet of dit normaal is. 
Ik ben nu ongeveer een dikke maand geleden overgeschakeld van Telenet naar Orange en het is de eerste keer dat ik dit probleem voorheb. Normaal gezien heb ik totaal geen internet als er een probleem is met de wifi. Nu heb ik wel internet maar heel traag op de gsm, en niet voldoende om online te kunnen gamen.

 

heeft er iemand suggesties voor wat ik nog mogelijks kan proberen?

Alvast bedankt.

 

Olivier

Labels (1)
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@OlivierVerbeke  je NAT is dus oké niks aan doen. 

een modem reset ja kan je doen houd er rekening mee dat het niet altijd alles oplost en dat je ook weer je draadloos apparaten opnieuw moet verbinden. Ook als je een eigen netwerknaam hebt ingesteld met wachtwoord dan ben je die kwijt. Dan heb je eigenlijk weer de oude naam die Orange je heeft gegeven voor wifi. 

Herstart gewoon eerst eens je iPhone want dat is belangrijk. Daarna doe je eens een speedtest met je iPhone en kijk hoeveel snelheid die haalt. Ik heb een 1000 MBPS lijn dus 1 GBPS aan snelheid ( heb telenet internet ) en haal met de iPhone 600 MBPS want er zit verlies op natuurlijk. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Law
Veteraan verkenner

@patrick2 

"
een modem reset ja kan je doen houd er rekening mee dat het niet altijd alles oplost en dat je ook weer je draadloos apparaten opnieuw moet verbinden. Ook als je een eigen netwerknaam hebt ingesteld met wachtwoord dan ben je die kwijt. Dan heb je eigenlijk weer de oude naam die Orange je heeft gegeven voor wifi. 
"

Het is misschien handig voor je een fact reset doet een backup van je huidige instellingen te nemen.

Zo blijven de instellingen bewaard als je de backup terug oplaad naar je orange modem (is enkel mogelijk denk ik bij de siligence modem). Zo blijft je wifi naam en costum settings bewaard.

Backup maken doe je op http://192.168.0.1 onder deze tab:

scrnli_26-12-2020 12-24-26.png

 

Terug zetten doe je hier onder dezelfde tab:

scrnli_26-12-2020 12-23-26.png

Het is altijd handig om een reserve kopie van de settings ergens te bewaren en bij de hand te hebben 😉.

  

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Law  deze informatie wist ik al 😉

Maar wil je bedanken voor deze inspanning om die ook nog eens duidelijk hier neer te zetten. 

En het klopt wat je zegt een reset of een factory reset is niet altijd de oplossing. Het kan je zelfs dieper in de nesten zetten en zeker als je er geen zaken van hebt hoe het precies gaat en werkt. 

Zelf maak ik geen backup van mijn netwerk heb dan ook geen HGW in huis staan en heb een eigen Mesh wifi systeem. Moest ik die resetten dan komen er andere dingen aan te pas om die weer werkend te krijgen. Maar ook dat is niet simpel als je dat nog nooit gedaan hebt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Ik heb zonet de iphone herstart en als ik surf naar de speedtest van Orange blijft het blauwe laadbalkje halfweg hangen. Als ik op de knop klik voor de speedtest krijg ik volgende melding: couldn’t connect to the server, please try again.

Na 5x proberen en lang wachten kon ik de speedtest nogmaals runnen en kreeg ik dezelfde resultaten als daarnet 97 download en 9 upload.

Ik ben nu terug op men Macbook en merk dat filmpjes op youtube ook een stuk trager laden dan normaal. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@OlivierVerbeke  gebruik ook verschillende speedtesten. Op mijn iPhone staat Ookla app ben ik heel vertrouwd mee en geeft mij betrouwbare resultaten. Dus ga naar je App Store en download die. 

Je kan , zonder reset, eens je stekker van de modem uithalen even wachten en terug herstarten. Je kan ook eventueel eens inloggen op je modem , met een pc en een rechtstreekse kabel verbonden , en dan je wifi kanaal eens aanpassen. Dit kan ook helpen voor eventuele wifi problemen op te lossen. Je snelheden zijn wel goed merk ik uit de testen die je doet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen