annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi Model & Mesh point

Topic gestart op: 28-03-23 20h14

Antwoorden: 12 antwoorden

RubenD
Rekruut scout

Wifi Model & Mesh point

OPGELOST

Net overgestapt van Telenet naar Orange

Bij telenet hadden we een modem op het gelijkvloers en een wifi extender (van telenet) op het eerste verdiep. Verbonden door een ethernetkabel.

Bij gsm gebruik onder selecteerde hij automatisch de modem beneden, zodra je boven was ging hij automatisch naar de extender. 

 

Nu bij orange hetzelfde gedaan. Beneden modem staan en boven een “meshpoint” met ethernet aangesloten.

Nu blijft de gsm echter maar 1 wifi punt selecteren en gaat niet automatisch over naar de meest optimale. (Boven maar 1 streepje omdat hij verbonden blijft aan de modem beneden) 

Is hier ook een oplossing voor zoals bij telenet? Waar het maar 1 netwerk is en niet 2 verschillende namen onder “netwerken”

 

alvast bedankt

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @RubenD ,

Als ik het goed begrijp heb je maar 1 mesh module in je woning en de standaard modem?
Je kan de wifi naam van de mesh module aanpassen naar dezelfde wifinaam van de standaard modem. Zo zullen de toestellen automatisch switchen van het éne punt naar het andere punt.

Surf naar http://OrangeMeshWiFi.local met een computer, volg de stappen om de eerste maal in te loggen. Klik daarna op "wifi administratie" en verander daar de wifi naam van de mesh module naar dezelfde naam als je standaard modem en ook naar hetzelfde paswoord.
Opgelet: naam en wachtwoord zijn hoofdletter gevoelig.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Nero
Aspirant verkenner

Dag Milan, 

Als ik het goed begrijp ben je dan beter dat je de wifi op je modem uitschakelt en enkel de mesh modules gebruikt? 

Mvg, 

Gert 

0 pluimen
Milanbxp
Veteraan verkenner

Ja dit klopt volledig. Orange heeft vandaag wel een nieuw systeem uitgebracht waarbij de modem wel meedoet met het mesh netwerk waardoor je wel maar 1 Mesh nodig hebt.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Weet niet waarom het er 3 moeten zijn, @Cdt24801 

Ik heb er 2.  1 als router beneden in de garage, en 1 boven op zolder.  Beiden mesh - dat op zolder wel bekabeld verbonden

 

Wat betreft dezelfde SSID en verschillend password - denk dat je maar 1 password per SSID kan opslaan per toestel

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gregory 

Als je wil weten waarom een mesh uit minstens drie toestellen bestaat: lees mijn antwoord in deze oude thread eens.

EDIT: en dan bedoel ik specifiek het voorlaatste antwoord op pagina 2 van die thread.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @RubenD ,

Als ik het goed begrijp heb je maar 1 mesh module in je woning en de standaard modem?
Je kan de wifi naam van de mesh module aanpassen naar dezelfde wifinaam van de standaard modem. Zo zullen de toestellen automatisch switchen van het éne punt naar het andere punt.

Surf naar http://OrangeMeshWiFi.local met een computer, volg de stappen om de eerste maal in te loggen. Klik daarna op "wifi administratie" en verander daar de wifi naam van de mesh module naar dezelfde naam als je standaard modem en ook naar hetzelfde paswoord.
Opgelet: naam en wachtwoord zijn hoofdletter gevoelig.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen