Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-06-20 15h04
Antwoorden: 18 antwoorden
Groot was mijn geluk dat ik vrijdagmiddag voor mijn S20+ bij de orange shop in Oostende een esim QR code kon halen. De shopmedewerker wist me te vertellen dat ik deze zonder probleem onmiddellijk kon inscannen voor activatie. Helaas kreeg ik een melding dat activatie niet lukte. Hierop belde ik klantendienst omdat ik ongerust ben voor deactivatie nanosimkaart. Uiteindelijk werd ik wandelen gestuurd met argument dat het niet Orange haar probleem is wanneer mijn sim zou uitvallen. Dus ging ik snel terug naar de orange shop en werd er een nieuwe activatie aangevraagd die ik dan bij thuiskomst met wi-fi gescand heb. Nu staat mijn esim profiel al sinds vrijdag namiddag opgeslagen maar heeft orange deze swap niet uitgevoerd. Het is onbegrijpelijk dat reclame wordt gemaakt voor een product dat men niet kan of wil activeren. Maar het ergst van al vind ik de houding van de klantendienst want hoezeer ik graag een oplossing vind wordt elke vraagstelling naar de klantendienst via alle mogelijke kanalen genegeerd alsof de klant lucht is. Wanneer dit bovenop een (off-topic) wekenlange aanslepende storing op decoders en ook mobile tv app die ze weigeren op te lossen komt kun je als klant alleen maar ontgoocheld zijn. Elke maand betaal je 150 euro voor veelbelovende producten en dan wordt je bij technische problemen zo afgescheept. Wat teleurstellend dat orange zo met haar klanten omgaat.
Hallo
ik wil mijn fysieke simkaart van ornge overzetten maar een e-sim, maar ik weet niet hoe dat moet kunnen jullie mij helpen alsjeblieft
Beste is om toch gewoon naar een Orange winkel te gaan.
Ben onlangs gelukkige bezitter van iPhone SE 2 de generatie. Heb esim op het toestel.
Woon in Spanje
Ik schakel over van Telenet naar Orange , maak een abonnement voor nieuwe aansluiting met behoud van nummer . Tot hier lukt alles perfect, fysiek simkaart wordt opgestuurd haar mijn vriend in Belgie . Want buitenlands adres invoeren kan niet. Wil mijn simkaart overzetten naar esim. Kan alleen via de shop en volgens de info op website van orange kan ook de QR code geactiveerd worden in het buitenland. Neem contact op met Orange dat fysiek onmogelijk is om vanuit Spanje aanwezig te zijn. Men zegt mij dat ik de shop moet tel. contacteren, wat niet mogelijk is !!! Een telefoondienst dat telefonisch niet bereikbaar is !!! Stuur mijn friend naar de shop , na 1u10 wachten krijg hij de bedeling dat ik het nummer moet bellen in Brussel . Hetzelfde nummer dat ik reeds gebeld had. Daar verteld men dat ik moet gaan naar de shop omdat zij alleen dat kunnen. Mijn vriend terug naar de shop ,1u30 wachten. Uiteindelijk stuur men mij de QR code . Volg de volledige procedure en alles lijkt te lukken. Maar mijn telefoon nummer bij Telenet blijft actief. Bel orange en men zegt mij , dat het nummer nog niet actief bij Orange. Sinds de indienststelling van de QR code zijn wij reeds 4 dagen, ver wat duidelijk langer is dan de 48 uur. Resultaat van alle telefoongesprekken niets! Enkel 6 uur en 48 min aan de telefoon geweest , om zonder resultaat verder te moeten. Extra kosten om van uit het buitenland te bellen !!!! Geen gsm nummer , geen roming. Kan iemand mij helpen aub aub aub ????? Mijn bijzonder gewaardeerde dank!!
@Goedleven52 ik wil je er eerst even op wijzen dat je een persoonlijk email adres erin hebt staan. Dit is niet toegestaan hier persoonlijke info neer te zetten. Het is een openbaar forum en dus iedereen kan meelezen en zouden niet willen dat er misbruik gemaakt wordt van je gegevens.
Dat gezegd hebbende als je een overzetting doet van provider naar provider moet je in Belgie zijn. Dit omdat je simkaart of in dit geval de QR code dus de niet fysieke simkaart aan aansluiting eerst moet hebben hier op een Belgische mast. Eerder zal er geen activering gebeuren en dus ook geen overstap. Dit is om fraude tegen te gaan en er is geen andere mogelijkheid. Nu nog vervelender want je bent en woont in Spanje dus er is geen mogelijkheid hier heen te komen.
Mijn fysieke sim Kaart is Belgie en kan deze laten activeren door mijn vriend. Hij plaatst deze sim even in zijn toestel , maakt verbinding, dan wordt mijn account actief , neem ik aan ? Laat opnieuw de QR code in want die heb ik. Zal het dan werken ? Kan je een nakijken of mijn account actief staat ? Toch hartelijke dank voor uw antwoord !! Dit na bijna een telefoneren en extra kosten . Toch bedankt