annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Alle verzekeringen GSM/Tablet tegelijk geactiveerd, maar niet door mij!

Topic gestart op: 03-12-21 09h28

Antwoorden: 11 antwoorden

javamate
Gewaardeerd verkenner

Alle verzekeringen GSM/Tablet tegelijk geactiveerd, maar niet door mij!

OPGELOST

Mijn zoon kreeg een viertal maanden geleden een Go Plus abonnement (actie: 16 euro/maand in plaats van 20 euro/maand) en alles ging goed tot ik gisteren toevallig merkte dat alle verzekeringen voor zijn GSM én tablet geactiveerd waren. Ik heb dit gisteren toevallig ontdekt toen ik een gratis cadeautje van Orange ging kiezen op mijn Orange app en zag dat zijn "Buiten abonnement" op bijna 17 euro stond! Bij navraag bleek hij niets speciaals gedaan te hebben (zijn verbruik was binnen de limieten van zijn Go Plus abonnement).

Dan ben ik bij "Opties beheren" gaan kijken en ontdekte toen dat alle GSM verzekeringen én de tablet verzekering als "actieve optie" aangemerkt stonden! Het gaat om "Verzekering voor tablet" (12 euro/maand) en alle GSM-verzekeringen (respectievelijk voor 16 euro, 12 euro, 8 euro en 6 euro/maand). Samen dus 54 euro/maand!

Ik heb dan telefonisch contact genomen met Orange (via het nummer 5000) en ze zouden dit onderzoeken, maar voorlopig moest ik wachten op mijn eerstvolgende factuur (ongeveer 7 december).

Vandaag stond het bedrag "Buiten abonnement" ineens op 42,63 euro (zijn Go Plus verbruik nog steeds binnen de limieten van zijn abonnement).

Graag antwoord van de Tribe-leden hier die misschien ook dergelijke ervaring gehad hebben.

Beste wensen, iedereen! 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Lotus-3C
Veteraan verkenner

@javamate 

Dat van de verzekeringen kan ik ook bevestigen dat dit ook bij mij zo het geval is. Ik had dit in begin bij Orange ook nagevraagd bij het Facebook team en ook zij konden bevestigen dat er geen verzekering actief stond. Dus geen zorgen maken om dit.

Bedrag boven bundel kan inderdaad van vb sms ticket zijn bij De Lijn, of iets van sms om te parkeren. Maar om 100% zeker te zijn best wachten tot je eindfactuur.

P.S indien je tevreden bent met je antwoord kan je altijd dit topic als opgelost markeren en als het kan mag je altijd een pluim geven
😉

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
Gregory
Wijze
Wijze

Zou er niet van wakker liggen @javamate 

Bij mij staan die verzekering opties ook al jaar en dag aan - waarom weet ik niet - en die worden ook niet gefactureerd

Verder heeft buiten abonnement niks met een verzekering of zo te maken - alleen met

  • buiten je surfvolume 4G gaan
  • buiten je beltijd gaan ( buitenland en speciale nummers inbegrepen)
  • Multimedia aankopen - kun je in My Orange best afzetten

 

0 pluimen
javamate
Gewaardeerd verkenner

Bedankt, Gregory, voor je snelle antwoord!

Als die verzekering opties bij jou al jaar en dag aanstaan, schrok je dan niet toen je dat de eerste keer merkte? (Ik ontdekte dit eerst nadat het 'Buiten abonnement' bedrag van mijn zoon's Go Plus abonnement ineens op bijna 17 euro stond en ik verder ging zoeken naar wat daarvoor de oorzaak zou kunnen zijn - had ik dit eerder ontdekt, zou ik ook gelijk bij Orange geïnformeerd hebben waarom al die verzekering opties aanstaan zonder dat ik daarom gevraagd heb).

Ik heb natuurlijk direct nagekeken of mijn zoon buiten zijn surfvolume gegaan zou zijn (voor Go Plus is het inbegrepen surfvolume trouwens 10G, niet 4G - zie bijgevoegde foto) en dit is niet het geval. Go Plus heeft ook onbeperkt bellen, dus dat kan het ook niet zijn en Multimedia aankopen staat ook uit.

Waarom zou iemand trouwens ALLE verzekering opties tegelijk activeren (en waarom maakt Orange dit mogelijk? Je kiest toch om je GSM voor 16 euro, 8 euro of 6 euro per maand te verzekeren, je kiest toch niet gelijktijdig voor al die opties samen?!

Jouw antwoord stelt me wel al een beetje gerust omdat blijkbaar ook bij jou al die verzekering opties aanstaan zonder dat ze gefactureerd worden. Blijft nog de vraag hoe het komt dat het bedrag 'Buiten abonnement' gisteren op bijna 17 euro stond en vandaag op bijna 43 euro, terwijl hij nergens buiten zijn abonnement gegaan is...

Ten laatste bij het inkijken van onze volgende Orange factuur zal ik het antwoord weten en dan zal ik het hier ook in het Tribe forum posten. Mocht jij of iemand anders nog ideeën hebben hoor ik het graag.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@javamate 

Wat ook tot zulke kost kan leiden is bellen naar het buitenland. Wanneer je zelf in België bent is dat nog steeds extra betalend.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
javamate
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je inbreng, Cdt24801, maar bellen naar het buitenland valt normaal gesproken af - mocht het toch zo zijn, dan zien we dit wel op de volgende factuur.

Gregory
Wijze
Wijze

Voor je buiten abonnement @javamate zul je op de factuur moeten wachten.  Je moet kijken in de gedetailleerde factuur

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen